رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه علوم و تحقیقات گفت:توسعه علمی کشور و دستیابی به توسعه پایدار در گروی رشد فناوری های نوین در دانشگاه ها است.

دکتر مجید عباسپور در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود: هدف اصلی از تاسیس مرکز علوم و فناوری های پیشرفته دانشگاه آزاد(CAST) ایجاد زیرساخت ها در امر فناوری های پیشرفته، شناسایی و ایجاد ظرفیت های تحقیقاتی در دانشگاه آزاد و کمک به خدمات حمایتی به پژوهشگران است.

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه علوم و تحقیقات ادامه داد:‌تاکنون پروژه های زیادی به این مرکز که در زمینه تجاری سازی هستند ارسال شده که از جمله آنها می توان به تولید نانو رس در مقیاس صنعتی، روبات ماهی ،خریداری و توسعه کارخانه داروسازی، تاسیس نیروگاه بادی100 مگاواتی در رستم آباد و طراحی و راه ندازی آب شیرین کن ها در واحدهای ساحلی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

عباسپور با اشاره به اینکه از طریق تجاري سازی طرح های پژوهشی می توان به درآمدهای دانشگاه کمک کرد اظهارداشت: این درآمدها باعث می شود تا با صرفه جویی در مصرف انرژی ها هزینه های دانشگاه را در دهه چهارم بدون تکیه بر شهریه ها تا 50 درصد کاهش دهیم./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار