با پايان گرفتن عمليات اعزام زائران، از بامداد امروز (دوشنبه) تعداد ايرانيان حاضر در مكه‌مكرمه به بالا‌ترين سطح خود در حج ۹۳ رسيد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌حسن سرخوش، مديركل برنامه‌ريزي، پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت مجموع كل پروازهاي انجام‌شده از ۱۹ ايستگاه پروازي ايران به عربستان‌سعودي را ۱۸۵ عدد اعلام كرد كه توسط سه شركت سعودي، ايران‌اير و ماهان انجام شده است.

وی تصریح کرد : با خروج هزار و ۶۷۰ زائر ايراني از اين شهر، هم‌اكنون هيچ زائر ديگر ايران در مدينه نيست و همه آن‌ها تا بامداد امروز به مكه، مشرف شده‌اند.

وي افزود: ۱۰۲ پرواز به مدينه منوره و ۸۴ پرواز به سمت جده آمده‌اند كه در مجموع ۴۷ پرواز از شركت ايران اير، ۵۰ پرواز از شركت ماهان و ۸۹ پرواز سعودي بوده‌ است.

ميانگين تاخير‌ها زير ۲۰ دقيقه قرار داشته و ايستگاه‌هاي پروازي مشهد، گرگان و ساري، نه تنها تاخيري به ثبت نرسانده‌اند، بلكه پروازهاي آن‌ها با تعجيل هم همراه بوده است.

اولين زائران ايراني ۱۷ مهرماه جده را به سمت ايران اسلامي ترك خواهند كرد و اين روند تا ششم آبان‌ماه به‌طول خواهند انجاميد. تعداد پروازها در بازگشت نيز به همين ميزان خواهد بود.

۵۰ درصد پرواز‌ها از سوي شركت هواپيمايي سعودي، ۲۵ درصد از سوي شركت هواپيمايي ايران اير و ۲۵ درصد از سوي شركت هواپيمايي ماهان انجام گرفت.



انتهای پیام /
برچسب ها: حج ، پرواز ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار