رضا رویگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ما هر چقدر از دفاع مقدس فیلم بسازیم کهنه نمی‌شود

بازیگر سریال معراجی‌ها گفت: ‌تاثیر گذاری یک سریال با موضوع دفاع مقدس وابسته به زاویه دید کارگردان و موضوع فیلمنامه است نه سال ساخت آن، هر چه موضوع بهتر باشد تاثیر گذاری بیشتر است.

رضا رویگری بازیگر تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص شباهت سریال‌های پس از دفاع مقدس به حال و هوای جنگ گفت:‌ مسلما چون آن زمان همه در حال و هوای جنگ بودند، سریال‌هایی هم که با این موضوع ساخته می‌شد، بیشتر تحت تاثیر اتفاقات جنگ بود و حال و هوای جنگی داشت.  
 
وی در رابطه با حال و هوای این روزهای سریال‌های دفاع مقدس و تفاوت آنها با دوره‌های ابتدایی عنوان کرد:‌ می‌توان گفت فاصله کمی گرفته‌ایم اما تلویزیون برای ایجاد جاذبه‌های جنگ و گسترش حال و هوای دفاع مقدس در سریال های امروزی نیاز به سرمایه گذاری دارد تا مردم از این سریال‌ها استقبال کنند، برای فاصله نگرفتن از وقایع دفاع مقدس باید هزینه کرد.
 
همچنین وی با تاکید به این قضیه که مدرن بودن سریال‌های دهه‌های اخیر دفاع مقدس ممکن است از تاثیرگذاری آنها بکاهد اظهار داشت: زندگی به سمت مدرنیته پیش می‌رود، سریال‌های ما هم باید به سمت مدرنیته پیش بروند، اگر داستان این سریال ها جدید باشد، مدرنیته از تاثیر دفاع مقدس نمی‌کاهد، مدرنیته سریال‌های امروزی با پیام جنگ تحمیلی و دفاع مقدس باید توام باشد. سریال‌های ما باید هم به صورت امروزی ساخته شود و هم حاصل پیام‌های دفاع مقدس باشند.
 
رویگری درزمینه ادای دین کارگردان‌های سریال‌های دفاع مقدس افزود:در زمان‌های پس از جنگ کارگردان‌های ما بیشتر حمایت می‌شدند و بهتر کار می کردند و به علت تازه بودن موضوع دفاع مقدس، سعی در ادای دین به شهدا و رزمندگان داشتند؛ اما امروزه هم سریال سازان تلویزیون به نوعی به دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ادای دین می‌کنند، مثل سریال معراجی‌ها که ادای دینی است به شهدای گمنام.
 
وی خاطر نشان کرد: می‌توان یکی از عوامل تاثیر گذار در سریال‌های پس از دفاع مقدس را سن و سال کارگردان‌های آن زمان دانست. چون این کارگردان‌ها از جنس رزمندگان و هم سن آن‌ها بودند، آنها را بیشتر درک می‌کردند؛ بنابراین، کار‌ها بیشتر به حال و هوای جنگ نزدیک بود، اما باید در نظر گرفت که آن سال‌ها کارها بیشتر شعاری بود اما در سال‌های اخیر بخاطر توجه به مخاطبان از حالت شعاری فاصله گرفته و واقعی شده است.
 
رویگری افزود:‌ هالیوود هنوز هم از جنگ ویتنام فیلم می‌سازد اما کهنه نمی‌‌شود. ما هم هر چقدر از دفاع مقدس سریال بسازیم کهنه نمی‌شود؛ هر سریال به یک گوشه‌ی جنگ می‌پردازد، بستگی دارد به چه نقطه‌ای توجه شود. برای جوان‌هایی که جنگ را درک نکردند و با آن آشنایی ندارند باید ناگفته‌های جنگ بازگو شود. جدید بودن و پیام رسان بودن یک سریال با محور دفاع مقدس به نحوه عملکرد کارگردان بستگی دارد و باید تمام زوایای جنگ را به مردم یادآور شود.
 
در پایان رویگری به عنوان یکی از مخاطبان سریال‌های تلویزیون با محوریت دفاع مقدس بیان داشت:‌ کار‌های سال‌های اخیر جذابیت بیشتری دارند و با وسواس بیشتری تهیه می‌شوند اما من با سریال‌های قبل ارتباط بهتری برقرار می‌کنم.

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.