روزنامه میرور انگلیس مدعی شد گزارش ها حاکی است سازمان جاسوسی انگلیس در چند ماه گذشته با دولت سوریه در خصوص حمله به گروه تروریستی داعش سرگرم مذاکره بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه میرور انگلیس در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: سازمان جاسوسی ام آی 6 انگلیس طبق گزارش ها در چند ماه گذشته با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در آماده سازی اقدام نظامی غرب علیه گروه داعش سرگرم مذاکره بوده است. 

روزنامه میرور انگلیس مدعی شد افسران ام آی 6 در دمشق پایتخت سوریه با اعضای شبکه اطلاعاتی اسد و نیز دیپلمات های ارشد سوری سرگرم مذاکره بوده اند و این در حالی است که "فیلیپ هاموند" وزیر  خارجه انگلیس اخیرا مدعی شده بود  پیمان بستن با اسد،"عملی، منطقی و مفید" نخواهد بود. 

آمریکا نیز هرگونه هماهنگی با دولت سوریه یا ‌ایران،‌ را در خصوص حملات هوایی به مواضع داعش انکار کرده است. 

"جنیفر ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت : ما به سوریه هشدار می دهیم که کاری با هواپیماهای آمریکایی نداشته باشد. ما از سوریه مجوز نمی خواهیم. ما اقدامات خود را با دولت سوریه هماهنگ نمی کنیم.

روزنامه میرور به نقل از یک منبع ناشناس نوشت: منطقی است که ام آی 6 بخواهد از طریق مذاکره با مقامات سوری به اسد نزدیک شود، ابتدا از طریق کانال های نیابتی مانند کشورهای عربی، و سپس به صورت مستقیم.

وی همچنین افزود: شاید هیچ تماس رو در رویی با شخص اسد صورت نگرفته باشد اما در پشت مبهم گویی مسئولان روابط خارجی کاملا عادی است که آنها بخواهند با مقامات اسد گفتگو کنند. جای تعجب خواهد بود که سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس با مقامات سوریه در گفتگو نبوده باشند. گفتگوهایی که آنها در داخل سوریه می کنند برای امنیت انگلیس بی نهایت مفید است.

روز شنبه هواپیماهای جنگی انگلیس برای نخستین ماموریت خود علیه داعش بر فراز عراق به پرواز درآمدند. 

جت‌های جنگنده تورنادو جی آر4 نیروی هوایی انگلیس از یک پایگاه هوایی در قبرس به طرف عراق به پرواز درآمدند اما بدون انداختن بمب های هدایت شونده لیزری خود به این پایگاه بازگشتند.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در لندن گفت: در این مورد هیچ هدفی شناسایی نشد که مستلزم حمله هوایی فوری هواپیماهای ما باشد.

آمریکا و متحدان عرب این کشور حملات هوایی خود را به بهانه مقابله با داعش در سوریه روز سه شنبه آغاز کردند. این حملات یک ماه پس از آغاز حملات هوایی آمریکا علیه داعش در عراق به اجرا درآمد.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار