دکتر عبدالهی با بیان اینکه دستورالعمل پایگاه‌های تغذیه مدارس بازنگری شده است، گفت: طبق این دستورالعمل فروش مواد غذایی پرچرب، پرنمک، پاستیل، آبنبات و نوشیدنی های گازدار ممنوع شده است.

دکتر زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از بازنگری دستورالعمل پایگاه تغذیه مدارس با همکاری آموزش و پرورش با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: به منظور مقابله با افزایش وزن، چاقی در دانش آموزان و در کل بیماری های غیرواگیر این دستورالعمل بازنگری شد طبق این دستورالعمل فروش مواد غذایی پرنمک، چرب، شیرین، نوشیدنی‌های شیرین گازدار و فست فودها از جمله کالباس و سوسیس ممنوع شده است.

وی با اشاره به اینکه در لیست جدید فروش آبنبات و پاستیل، چیپس و پفک ممنوع شده است، افزود: این پایگاه های تغذیه مجاز به فروش مواد غذایی کم چرب مثل شیر و ماست کم چرب، میوه، ساندویچ های سالم، مغزهای آجیل خام و مواد مغذی هستند.

عبدالهی اظهار داشت: والدین می‌توانند از میوه ها، سبزیجاتی مثل هویج، ساقه کرفس، ساندویچ‌هایی مثل مرغ، خیار، گوجه، کتلت، کوکو و شیرهای پاستوریزه برای خوراکی های زنگ تفریح استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار