بارگذاری بیش از 60 تله فیلم، فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن در سیستم شباب باعث شده است که 1000 پایگاه بسیج محلات و مساجد به جمع اکران‌کنندگان آثار جشنواره مقاومت افزوده شوند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره فیلم بین‌المللی مقاومت، در سال‌های گذشته به دلیل آنکه کشور ما از تعداد سالن سینمای کافی برخوردار نیست، نمایش فیلم در مکان‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و این شیوه توسط جشنواره‌هایی نیز امتحان شد.
 
از آنجا که ستاد مرکزی امور استان‌های جشنواره مقاومت با شعار «جشنواره برای تمام مردم ایران» آغاز به کار کرده بود، استراتژی استفاده از اکران‌های مردمی را از همان ابتدا در دستور کار خود قرار داد و تلاش کرد با بسط و گسترش آن با همکاری سازمان‌ بسیج، بر تعداد مخاطبان خود بیفزاید.
 
بر این اساس، از ابتدا سایتی طراحی و به سرورهای اینترانت بسیج در سیستم شباب متصل و گروه مربوط پس از دریافت تاییده‌ی اسامی فیلم‌ها از دبیر جشنواره مقاومت، با تهیه‌کنندگان آثار وارد مذاکره شدند تا بتوانند آثار را روی سرورهای بسیج بارگذاری کنند.
 
 پس از دریافت تاییده از تهیه‌کنندگان و جلب رضایت صاحبان فیلم‌ها، بیش از 60 تله فیلم، فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند (از جمله تعدادی از آثار بخش جلوه‌گاه نور) روی سرور اینترانت بسیج آپلود شدند؛ فیلم‌هایی که بعضی از آن‌ها در سیزدهمین جشنواره مقاومت هم موفق به دریافت جوایزی شده بودند.
 
از جمله نکات بسیار مهم در این بخش، ایجاد امنیت برای فیلم‌ها بود که از ابتدا مدنظر قرار گرفت. به عبارت دیگر، این فیلم‌ها از روی محیط سراسری وب قابل برداشت نیستند و تنها کاربران سیستم شباب بسیج در حوزه‌های بسیج طلاب و روحانیون، بسیج دانشجویی، بسیج هنرمندان، بسیج اقشار و پایگاه بسیج مساجد محلات امکان دسترسی به آن‌ها را دارند؛ به طوریکه افراد باید ابتدا در سایتِ طراحی شده ثبت‌ نام کنند و پس از آنکه کاربری آن‌ها توسط ستاد مرکزی تایید شد، می‌توانند فیلم‌های مدنظر را دانلود کرده و در مکان‌های پیش‌بینی شده مانند مساجد و... به نمایش عموم بگذارند.
 
 از طریق سیستم شباب، حدود هزار مکان برای اکران مردمی فیلم‌ها از جمله در پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات کشور طراحی و برنامه ریزی شد که تجربه‌ای بکر و منحصر به فرد محسوب می‌شد.
 
این اکران‌های مردمی، پنج‌شنبه شب گذشته در مسجد جامع خرمشهر که یادآور مقاومت حیرت‌انگیز مردم این شهر در برابر دشمن بعثی بود، کلید خورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایش ، فیلم ، پایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار