قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر گفت: تمام امدادگران بیمه بی‌نام هستند که اگر دچار حادثه شدند تحت پوشش قرار بگیرند ولی گاهی ممکن است که امدادگر برای نجات جان افراد مجبور به وارد کردن خسارت به خودرو به ویژه در عملیات‌های رهاسازی شود، بنابراین بیمه مسئولیت آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد تا این خسارت جبران گردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مجتبی سیف در نشست خبری طرح تابستانه  با اشاره به حمایت از امدادگران به ویژه در صحنه حوادث گفت : تمام امدادگران بیمه  بی‌نام هستند که اگر دچار حادثه شدند تحت پوشش قرار بگیرند ولی گاهی ممکن است که امدادگر برای نجات جان افراد مجبور به وارد کردن خسارت به خودرو به ویژه در عملیات‌های رهاسازی شود، بنابراین بیمه مسئولیت آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد تا این خسارت جبران گردد.

سیف در پاسخ به پرسشی درباره کسری خدمت امدادگران گفت: رئیس سازمان امداد و نجات روابط خوبی دارد و معتقد است چون سازمان امداد و نجات داوطلب‌ محور است و وظایف حاکمیتی نیز بر آن نهاده شده امدادگران بتوانند،  سربازی خود را در کنار امدادگری سپری کنند . این طرح در حال مذاکره و هنوز چیزی قطعی نشده است .

وی همچنین به طرح مصداق شهید و جانبازی امدادگران اشاره کرد و اظهار داشت : به منظور افزایش جذب نیروها و همچنین ایجاد روحیه بیشتر و ارزش‌گذاری به فعالیتهای امدادگران ،‌ امدادگرانی که دچار حادثه می‌شوند، مصداق جانبازی و یا شهید بگیرند مذاکرات در  حال انجام است .

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر در مورد تربیت امدادگران هسته‌ای بیان داشت : برخی سازمان‌ها مانند انرژی اتمی و پتروشیمی در خود گروه‌های امداد و نجات دارند و با انعقاد تفاهمنامه مشترک میان هلال‌احمر و آنها ما می‌توانیم در صورت نیاز به آنها کمک کنیم یا آنها از کمک ما بهره‌مند شوند.

وی در پایان به شناسایی امدادگرانی که تازه ازدواج کرده‌اند اشاره و خاطر نشان کرد : تصمیم داریم برای این افراد خدمات ویژه‌ای لحاظ کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار