ایجاد گفتگوی سامان یافته میان دولت و سالمندان با تشکیل شورای ملی سالمندان

معاون رفاه وزارت تعاون وکار و رفاه اجتماعی، گفتگو سامان یافته میان دولت و سالمندان را رویکرد مهم تشکیل شورای ملی سالمندان در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد میدری در اولین جلسه شورای ملی سالمندان که صبح امروز در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در حوزه معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه رویکرد اصلی به سالمندی وجود دارد از جمله اینکه سالمندی یک فرصت، سالمندان راه حل هستند و نه مشکل و ایجاد گفتگوی سامان یافته میان دولت و سالمندان که تمامی این موضوعات به همراه سایر مسائل مربوط به سالمندان در شورای ملی سالمندان دنبال خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: جمعیت سالمند در جهان در 50سال گذشته سه برابر شده و این جمعیت در 50سال آینده نیز سه برابر خواهد شد و در سال 2050 به 2میلیارد نفر خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رشد سالمندی در جهان تاثیرات چشمگیری بر بازار گذاشته و آن را تبدیل به چالشی بزرگ کرده است افزود: صندوق‌های بازنشستگی به دلیل رشد پیری جمعیت دچار سرشکستگی شده است که در نتیجه این افزایش در کشورمان نیز با این مشکل روبرو هستیم.

میدری در ادامه به روند روبه رشد سالمندان در کشورمان تاکید کرد و اظهار  داشت: از سال 85 تا 1405 جمعیت کشورمان با سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد و به 15.5 میلیون نفر می‌رسد.

معاون رفاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش حمایت‌های اجتماعی از سالمندان ادامه داد: با مراقبت‌های خود می‌توان فرد را به سن بیش از 80سال رساند و برای 20سال زندگی سالم، خوب و پرنشاطی را به وجود آورد.

وی در ادامه همچنین به رشد مبتلایان به آلزایمر درمیان سالمندان اشاره  کرد و اظهار داشت: در جهان هر 4 ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود که این تعداد در ایران هر 7دقیقه یک نفر است که این موضوع خود هزینه‌های سنگینی را به بخش درمان و بیمه‌ای کشور تحمیل کرده است.

معاون رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه زندگی افراد مبتلا به آلزایمر بدترین و تلخ‌ترین نوع زندگی است خاطرنشان کرد: در همین راستا کارگروهی تشکیل خواهد شد تا نسبت به برنامه‌ریزی و ایجاد راهکارهای لازم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سالمندان ، وزارت ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار