در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

مرگ یک دانشجوي 23 ساله در دانشگاه علوم پزشکي شيراز

دانشجوي دانشگاه علوم پزشکي شيراز صبح جمعه بر اثر سقوط از ساختمان خوابگاه اين دانشگاه جان سپرد.

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي شيراز روز جمعه اعلام کرد: جسد دانشجوي پسر حدود 23 ساله در مقابل ساختمان بررسي حفاظت فيزيکي اين دانشگاه کشف شد.

بر اساس اين اطلاعيه، پزشکي قانوني بر اساس بررسي هاي اوليه زمان مرگ اين دانشجو را حدود ساعت چهار صبح روز جمعه اعلام کرده است. دادستاني و حوزه انتظامي و مسئولان دانشگاه علوم پزشکي شيراز در حال بررسي موضوع هستند و تاکنون شواهد دال بر سقوط اين دانشجوي پزشکي است که منجر به فوت شده است.

دانشگاه علوم پزشکي شيراز با اعلام تسليت و همدردي با بازماندگان اين دانشجو اعلام کرده است که با توجه به دستور رييس دانشگاه مبني بر رسيدگي سريع به موضوع، همراه با دادستاني و حوزه انتظامي و ساير دستگاه هاي مربوطه به دنبال پي گيري جدي هستند و به محض کسب اطلاعات بيشتر و دقيق تر موارد را به اطلاع عموم و رسانه ها مي رسانند.

مردی که نیمه شب ربوده شد

جوان سیرجانی که توسط افراد مسلح گروگان گرفته شده بود با عملیات ویژه پلیس از چنگ آدم ربایان رهایی یافت.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان روز شنبه در تشریح این عملیات که شامگاه جمعه انجام شد، گفت: 48 ساعت پیش فرد گروگان توسط افرادی مسلح ربوده و پس از اطلاع از این ماجرا، محل نگهداری گروگان با اقدامات اطلاعاتی و انتظامی شناسایی شد.

وی بیان کرد: با همکاری خوب نیروی انتظامی شهرستان سیرجان، یگان ویژه و دلاورمردان یگان ویژه پاسداران استان کرمان در عملیات مشترک به مدت چهار ساعت گروگان از چنگ آدم ربایان آزاد شد.

وی تصریح کرد: 2 نفر از گروگان گیران دستگیر شدند، یک نفر کشته و یک نفر هم مجروح شد که تحت نظر و درمان در کرمان است.

زن 25 ساله قربانی سوء ظن همسرش شد


متهم مردی به نام سیاوش است که در بازداشت پلیس آگاهی استان خراسان‌ رضوی به‌ سر می‌برد.

کارآگاهان جنایی چند روز قبل، از وقوع جنایت در منزلی مسکونی مطلع شدند و وقتی به محل حادثه رفتند مشاهده کردند زنی 25ساله به نام نرگس هدف ضربات چاقو قرار گرفته و فوت شده است.

کارآگاهان برای رازگشایی از این جنایت به تحقیق از اهالی محل پرداختند. یکی از آنها گفت: «ما از طریق دختر هفت‌ساله مقتول در جریان این واقعه قرار گرفتیم.» سپس مشخص شد زن و شوهر زمانی که فرزندشان در منزل حضور داشت با هم درگیر شدند و سیاوش بعد از کشتن همسرش از خانه فرار کرد. سپس دختر هفت‌ساله خودش را به خانه یکی از همکاران مادرش که در همان خیابان بود رساند و موضوع را اطلاع داد.

کارآگاهان در ادامه، تحقیقات وسیعی را برای یافتن ردی از مرد فراری آغاز کردند و توانستند او را دوساعت بعد از وقوع جنایت بازداشت کنند.

سیاوش پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف کرد و گفت: «من 10سال قبل از همسر اولم طلاق گرفتم و یک‌سال بعد با نرگس ازدواج کردم و این‌بار صاحب دختری شدم که الان هفت‌ساله است. من از مدتی قبل به همسرم شک داشتم و تصور می‌کردم او با مردی دیگر رابطه دارد. روز حادثه بعد از اینکه کارم تمام شد به آرایشگاه همسرم رفتم و دخترم را که آنجا بود با خود به خانه بردم.

نرگس هم چند ساعت بعد آمد و با هم شام خوردیم. بعد زنم به اتاق رفت. من که رفتارهای نرگس به‌شدت آزارم می‌داد تصور کردم او در حال گفت‌وگو با مردی غریبه است به همین دلیل چاقویی را برداشتم، به اتاق رفتم در را بستم تا دخترم داخل نیاید. سپس با هم درگیر شدیم و نرگس را با چندین ضربه چاقو کشتم و فرار کردم.» بنابر این گزارش این مرد اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

خانواده‌ای که تحت تعقیب پلیس 5 استان بود

با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر اصفهان سردسته یك باند سرقت خانوادگی كه تحت تعقیب پنج استان كشور بود با هماهنگی قضایی در كرج دستگیر شد.

سرهنگ غلامعباس بلفکه" فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت در پی وقوع سرقت های متعدد منزل در این شهرستان که همگی به طرز ماهرانه ای رخ داده بود، موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
وی با اشاره به تحقیقات گسترده ماموران برای شناسایی و كشف سرقت ها ،عنوان داشت: در این خصوص با جمع آوری مدارك مستند ماموران پی به رد پایی فردی که به صورت مقطعی از سال گذشته ساکن شاهین شهر بوده برده و تحقیقات خود را برای رسیدن به نتیجه نهایی كه همان كشف سرقت ها و دستگیری سارق بود ادامه دادند.
 
این مقام انتظامی با بیان اینكه این فرد به صورت یك باند و خانوادگی در ارتكاب سرقت فعالیت داشت ،تصریح كرد: اعضاء این باند با مسافرت به شهرهای مختلف کشور و با سکونت مقطعی منازل مورد نظر را شناسایی پس از دستبرد، اموال آن را سرقت می كردند .
 
سرهنگ بلفكه با بیان اینكه متهم اصلی بهمراه خانواده اش تحت تعقیب پلیس آگاهی پنج استان کشور شامل استان های قم –اراک –یزد-آذربایجان غربی – اصفهان و شهرستانهای مجاور اصفهان بوده، افزود: اخیرا خانواده وی با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان قم دستگیر ولی خود این فرد متواری بود که خوشبختانه پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر با اقدامات خاص پلیسی طی چند هفته تعقیب و مراقبت موفق شدند با هماهنگی قضایی و شناسایی مخفیگاه متهم ،وی را نیز در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرج دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل كنند.
 
این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به 35 فقره سرقت منازل كه بهمراه و همدستی خانواده اش در شاهین شهر مرتكب شده بود، خاطر نشان کرد: با دستگیری آخرین عضو كه سردسته اصلی این باند بود پرونده بسته و متهم تحویل مرتجع قضایی شد .

دستگیری 3 شرور در مازندران

فرمانده انتظامی شهرستان نور استان مازندران از دستگیری 3 عامل شرارت در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ولی ا... گنجیان مقدم فرمانده انتظامی شهرستان نور استان مازندران در تشریح این خبرگفت: در پی کسب خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان و تیر اندازی های هوائی در منطقه چمستان همراه با ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان توسط افرادی شرور موضوع در دستور کار یگان های انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی ماموران پلیس امنیت عمومی و پلیس پیشگیری شهرستان موفق شدند 3 متهم را که به یکی از مناطق ییلاقی شهرستان متواری شده بودند شناسائی و در اقدامی عملیاتی آنان را دستگیر کنند. سرهنگ گنجیان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

درخت گردو جان مرد 57 ساله را گرفت

مرد 57 ساله دلیجانی که برای چیدن گردو اقدام به بالا رفتن از درخت کرده بود بر اثر سقوط از درخت جان خود را از دست داد.

ساعت 30/5 بعدازظهر پنجشنبه، مرکز 110 پلیس دلیجان یک حادثه سقوط در یکی از روستاهای اطراف این شهر را به یگان‌های پلیسی اعلام کرد و بلافاصله یک اکیپ گشت انتظامی برای بررسی دقیق موضوع در محل حاضر شدند.

پس از حضور مأموران پلیس در محل حادثه و تحقیقات اولیه و اظهارات شاهدان عینی مشخص شد مرد 57 ساله برای چیدن گردو اقدام به بالا رفتن از درخت کرده که متأسفانه بر اثر سقوط جان خود را از دست داده است.

مرگ فجیع سمیه به دست دوست همسرش


این جنایت زمانی رخ داد که زن جوان به شوهرش اعتراض کرد و خواست میهمان شوم خانه را ترک کند.

جسد زن جوانی که به طرز فجیعی به قتل رسیده و در آشپزخانه خانه‌اش دفن شده بود با دستگیری عاملان جنایت از دل خاک بیرون کشیده شد.

«امان‌الله» و «سمیه» چند سال پیش با هلهله شادی خانواده‌هایشان سر سفره عقد نشستند و با خواندن خطبه عقد، به هم تعهد دادند شریک سرنوشت هم باشند.  سمیه در حالی دل به شوهرش خوش کرده بود که اقوام و آشنایان به خانواده‌اش ایراد می‌گرفتند چرا دختر به تبعه خارجی داده‌اند.

با وجود همه این حرف‌ها جشن ازدواج برگزار شد و آن‌ها زندگی مشترک خود را در خانه‌ای واقع در شهر مرزی تایباد استان خراسان رضوی آغاز کردند. زن جوان بی‌ریا و عاشقانه تن به زندگی داده بود اما شوهرش به کراک و شیشه آلوده شد و وعده‌هایی که به همسرش داده بود را خیلی زود فراموش کرد.

حاصل این زندگی دختر کوچولویی بود که بارها و بارها گوشه‌ای از اتاق می‌نشست، دست‌هایش را زیر چانه‌اش گره می‌زد و شاهد دعوای پدر و مادرش بود اما سمیه مانند همیشه به خاطر دخترک کوتاه می‌آمد.

اوایل شهریور ماه بود که یک روز ظهر سمیه از بیرون به خانه آمد، او شوهرش و یکی از دوستان وی را در حال کشیدن کراک دید.

سمیه چند بار در مورد دوستی‌های شوهرش با میهمان ناخوانده‌شان که از مجرمان حرفه‌ای بود و از زندان به مرخصی آمده بود درگیر شده بود اما فایده‌ای نداشت.

زن 27 ساله از کوره در رفته بود، او و شوهرش با هم درگیر شدند. امان‌الله برای دقایقی از خانه بیرون رفت. در این لحظه دوست تبهکارش به نام «حمید» نیز با زن جوان درگیر شد.

مرد 34 ساله که دچار توهم شده بود ناگهان از جا برخاست، او با تکه چوبی که داخل خانه بود به طرف سمیه حمله‌ور شد. چند ضربه به سرش زد سپس با روسری خفه‌اش کرد.

اصلاً نمی‌فهمید چه کار می‌کند، حتی با چاقو نیز ضرباتی بر پیکر بی‌جان قربانی جنایت زد. عقربه‌های ساعت 30/12 ظهر را نشان می‌داد که حمید با دوستش تماس گرفت و گفت چه بلایی سر همسر او آورده است.

امان الله بلافاصله خودش را رساند، مرد جوان و دوستش در آشپزخانه گودالی شبیه قبر حفر و جسد را دفن کردند.

آنها سپس دختر بچه بیگناه را در یکی از خیابان‌های پرتردد تایباد رها کرده و فراری شدند. کودک بیگناه توسط پلیس به یکی از مراکز بهزیستی تحویل داده شد.

اما راز این جنایت با اعلام گم‌شدن سمیه از سوی خانواده‌اش و با توجه به گم شدن شوهر او پرونده‌ای را روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی تایباد گشود.

تحقیقات ابتدایی چهره حمید را به عنوان آخرین کسی که به این خانه رفت و آمد داشته به عنوان مظنون برای کارآگاهان نمایان ساخت. با دستورات تخصصی قاضی «ریزه گی»، حمید که پس از ارتکاب جنایت خود را به زندان معرفی کرده بود برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال یافت.

همزمان مأموران مخفیگاه امان‌الله را نیز شناسایی و او را دستگیر کردند.  دو مظنون پرونده در برابر شواهد ناچار به بیان حقیقت شدند و در اعتراف‌هایی هولناک به قتل فجیع سمیه و دفن جسد داخل آشپزخانه اعتراف کردند.  در پی این اعتراف‌ها، جسد زن جوان از دل خاک خارج شد و به پزشکی قانونی انتقال یافت. قاضی ریزه‌گی نیز دستورات لازم را برای پیگیری‌های علمی و بازجویی تخصصی از متهمان تا زمان کشف دیگر ابعاد مبهم این جنایت صادر کرد.  سرهنگ «محمد رضا روحی» رئیس پلیس تایباد نیز در این باره گفت: تحقیقات پرونده ادامه دارد.

دختر بچه باهوش شکارچی طلاجات را چهره نگاری کرد/ پایان زورگیری در کوچه‌های خلوت

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در استان ایلام، از دستگیری فردی که در کوچه های خلوت طلاهای دختر بچه ها را به سرقت می برد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "سعید عالیپور" در این خصوص اظهار داشت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت طلا از دختر بچه‌ای 4 ساله در یکی از کوچه‌های خلوت محلات شهر دهلران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
وی افزود: دختر بچه قربانی که از هوش بالایی برخوردار بود، توانست کمک بزرگی به چهره نگاری و شناسایی سارق کند و سپس ماموران با ردیابی متهم، وی را در حال فروش طلای این کودک دستگیر کردند.
 
فرمانده ناجای دهلران ادامه داد: در این عملیات پلیسی، مالخر طلاهای سرقتی نیز دستگیر و تحویل محاکم قضایی شد،‌ همچنین سارق طلاجات کودکان نیز به چندین فقره سرقت از کودکان دیگر در کوچه‌های خلوت شهر نیز اعتراف کرد.

سرقت کارت شارژ تلفن همراه با ضربات چاقو

افرادی که با مجروح کردن متصدی یک واحد صنفی در شهرستان بابل اموال وی را سرقت ومتواری شده بودند توسط کلانتری 14 این شهرستان شناسائی ودستگیر شدند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ماموران کلانتری 14شهرستان بابل حین اجرای ماموریت به یک دستگاه موتورسیکلت با راکب و سرنشین مشکوک شدند.

ماموران موتورسیکلت مورد نظر را متوقف و در بازرسی از سرنشینان آن مقادیر قابل توجهی کارت شارژ تلفن همراه کشف کردند .

متهمان درادامه تحقیقات به عمل آمده توسط پلیس به سرقت کارت شارژها از یک فروشگاه در شهرستان بهنمیر اعتراف کردند .

با احضار مالباخته به مقر انتظامی، وی اظهار داشت: متهمان در ساعت پایانی شب وارد مغازه وی شده و با ضربات چاقو وی را مجروح و ضمن سرقت مبلغ 3میلیون و 400 هزار ریال وجه نقد و 18 عدد کارت شارژ همراه از محل متواری شدند .

لازم به ذکر است ، وجه و اموال مسروقه به مالباخته تحویل شد و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند .

5 اوباش خطرناک اراک دستگیر شدند/ ایجاد رعب و وحشت با درگیری‌های خیابانی

5 نفر از اراذل و اوباش سابقه داری كه در مناطق مختلف شهرستان اراك با درگیری و آشوب باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ احمد عباسی رئیس پلیس امنیت عمومی استان مركزی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش های مكرر اهالی مناطق مختلف اراك مبنی بر شرارت، درگیری، اخلال در نظم و ایجاد رعب و وحشت و سلب آسایش عمومی و ضرب و جرح توسط اراذل و اوباش شهرستان، رسیدگی به موضوع و دستگیری این افراد در دستور كار ماموران انتظامی این شهرستان قرارگرفت.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان مركزی ادامه داد: بلافاصله تیمی ویژه برای بررسی دقیق موضوع تشكیل و تحقیقات گسترده در این زمینه انجام شد.

این مقام انتظامی تصریح كرد: با توجه به اینكه اراذل و اوباش دارای سوابق متعدد شرارت و درگیری بودند، 5 نفر از این افراد در كمتر از 24 ساعت شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اشاره به كشف تعدای سلاح سرد از این افراد خاطر نشان كرد: متهمان پس از تشكیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
چرا چنین میکنند آقای ناشناس دوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
چي چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟