اگر ریزش مو دارید این آزمایش‌ها را انجام دهید

بیشتر افرادی که کم مو هستند، والدینی کم مو هم دارند و ضمن این که عدم رویش مو و نازک شدن تارهای مو، موجب کم پشت شدن موی سر است.

دکتر محمد رضا برزگر متخصص پوست و مو، زیبایی و لیزر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: در هر فرد سالم روزانه حدود 100 تار مو می‌ریزد که اگر فرد هر روز استحمام کند، ممکن است این تعداد بیشتر شود اما نکته قابل توجه، طول تار مو است. در افرادی که موهای کوتاه دارند، این ریزش مو چندان به نظر نمی ‌رسد ولی در افرادی که تار موی بلند دارند، این ریزش مو بیشتر جلب توجه می‌کند.

دکتر برزگر افزود:‌ اولین اقدام در علت ریزش مو، بررسی تیروئید، خون و بررسی رماتیمسی است و اگر فردی از این نظر مشکلی نداشته باشند، علت کم مویی فرد ژنتیک است. بیشتر افرادی که کم مو هستند، والدینی کم مو هم دارند و ضمن اینکه عدم رویش مو و نازک شدن تارهای مو، موجب کم پشت شدن موی سر است.

این متخصص پوست و مو گفت:‌ بعضی شامپوهای خاص که پزشک متخصص تجویز می‌کند می‌تواند اثر مهاری بر ریزش مو داشته باشد، ولی سایر شامپوها، اعم از گیاهی یا غیر گیاهی، که با نام ضد ریزش مشهورند تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

وی ادامه داد:‌ در کم پشتی موی خانم‌ها نقش هورمون‌ها مؤثر است و در مردان کم پشتی طرح مردانه وجود دارد که نوع درمان در مورد مرد و زن متفاوت است و استفاده از محلول و شامپوهای ضد ریزش که توسط پزشک تجویز می‌شود، می‌تواند در کاهش روند ریزش مو نقش داشته باشند.

دکتر برزگر در پایان تأکید کرد:‌ به طور کلی چاقی عاملی برای کم مویی در خانم‌ها است و در افراد چاق ژن طاسی بیشتر بروز پیدا می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.