با آمدن نسلی نو در ماشین ها ویژگی های عظیمی در آنها به وجود آمده است که به برسی آنها ما می پردازیم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ به تازگی خبر آمدن ماشین های هوشمند به بازار به گوش میرسد که ما به برسی این گونه ماشین های پر کاربرد می پردازیم و تک تک ویژگی های آن را مورد برسی قرار می دهیم. نسلی نو در رانندگی و آمدن ماشین های کاملا هوشمند به بازار:

چند سالی است که با آمدن ساعت ها و گوشی های هوشمند شرکت های سازنده اتومبیل ها به فکر ساخت ماشین های هوشمند و مدرن روز افتاده اند. این شرکت ها مدعی هستند که با آمدن این نوع خودرو های هوشمند به بازار سیر عظیمی از مشکلات روزانه جامعه برطرف می شود. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که با آمدن چنین خوروهایی به جامعه نسل جدیدی به خودرو ها اضافه می شود که خود نکات مثبتی به دنبال دارد که در ادامه بر هر یک از آن ها اشاره می کنیم.

مجهز بودن به سیستم کیسه هوای بیرونی خودرو:

با استفاده از این تکنولوژی که قرار است بر روی این خودرو ها نصب شود این امکان را به شما می دهد تا قبل از برخورد با دیگر خودروها و یا انسان ها و... کیسه های هوا از اطراف خوروی بیرون می آیند و مانع آسیب رسیدن به خودرو و یا انسان هایی که با آنها برخورد کرده اید می شود. این سنسور کیسه هوای بیرونی از کیسه هوا و چندین سنسر بسیار قوی تشکیل شده است که اطراف خودرو قرار گرفته اند و وظیفه این سنسرها که از جدیدترین تکنولوژی روز برخورداراند این است که قبل از برخورد به محیط و اطراف خود به طور خودار کیسه های اطراف خودرو را باد کرده و مانع آسیب می شود. این سیستم کیسه هوا بیرونی خودرو یکی از برترین ایده های تکنولوژی در سال 2014 در نمایشگاه تکنولوژی فرانسه به شمار می رود که اگر این ایده عملی شود از بسیاری از خسارت های ناشی از تصادف جلوگیری می کند.


اتوموبیل با سوخت های فسیلی:

این نظریه به گونه ای است که با استفاده از آن می توان از رشد بیرویه آلودگی هوا جلوگیری کرد. این گونه خودروها به گونه ای عمل می کنند که با استفاده از سوخت های فسیلی می توانند با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. از نقات قوت این نظریه می توان به کمتر شدن آلودگی به خصوص آلودگی هوا، بیشر شدن ذخایر بنزین و ... این نظریه نیز در همایش albara لندن درحال آزمایش هست. سوخت این نوع اتومبیل ها هیدروژن مایع است.


چراغ های سنسور دار لیزری جلو و عقب:

یکی از برترین امکانات خودرو های هوشمند به شمار می رود. این چراغ های لیزری به گونه است که برد آنها به 12 کیلومتر می رسد البته نگران اذیت شدن چشمان طرف مقابلتان و یا راننده درون خودروی جلویی نباشید این چراغ ها با رسیدن به ماشین های مقابل و یا انسان ها نور آنها و برد آن کم و ملایم تر می شود. چراغ های عقب خودرو نیز از تکنولوژی روز دنیا برخوردار است از لامپ های پرقدرت و البته مات استفاده شده است که سیستم قوی به نام حرارتی که از رشته های ریز تشکیل شده و موجب داغ شدن و نورانی شدن فیبرهای نوری داخل چراغ های خودرو می شود. این نوع چراغ ها که از فیبرهای نوری تشکیل شده است در هوای بارانی و برفی قدرت و روشنایی آنها دوبرابر می شود.



سیستم پارک خودکار اتومبیل:

این سیستم پارک خودکار یکی از پرکاربرد ترین سیستم در خودروهای هوشمند به شمار می رود. این سیستم از هزاران سنسر که در اطراف خودرو قرار گرفته است و یک نمایشگر 7 اینچی در جلوی داشبورد نصب و تشکیل شده است. این سیستم به گونه ای است که با در نظر گرفتن فاصله خودرو شما با خودروها و یا اطراف آن به سرعتی آرام بدون دخالت انسان پارک و در سر جای مشخص شده قرار می گیرید. این ایده هم اکنون عملی و بر روی خودرو های لوکس دنیا نصب و تست شده است.



سیستم رانندگی خودکار:

سیستم رانندگی خودکار، شاید شما را یاد خلبان خودکار هواپیما بیندازد. این سیستم که به تازگی بر روی خودروهای کمپانی تویوتا و بی ام و نصب شده است می تواند مسیر مشخص شده بر روی جی پی اس خودرو شما را بپیماید. این سیستم رانندگی خودکار از طریق 24 ماهواره فعال نقشه و تمامی تابلوها و چراغ های پلیس و ... را تشخیص و طبق آن ها عمل و دچار هیچ گونه خلافی نمی شود و به خودرویی قانونمند تبدیل می شود. البته باید به این نکته نیز باید اشاره کرد که ان سیستم نقاط ضعفی نیز دارد که می توان به تشخیص ندادن زمان قرمز و یا سبز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی، خوب عمل نکردن چرخش بر سر پیچ های جاده و اتوبان ها و .... اشاره کرد.


جمع بندی کلی در مورد ماشین های هوشمند:

خوب با استفاده از این اطلاعاتی که در بالا به بررسی آنها پرداختیم می توان به این نتیجه رسید که هنوز به طور کامل امکانات و سیستم های خودروهای هوشمند تکمیل نشده است و بسیاری از آن ها در حال بررسی و تست های اولیه هستند و پیش بینی شده است که تا سال 2050 طول میک شد تا تمامی ایده های بالا عملی و به ثبت رسد. البته پیش بینی می‌شود که تا آن موقع امکانات زیادی از قبیل: بهبود عمل کرد رانندگی خودکار، سیستم تعمیر خودکار و اتوماتیک خودرو و ... به ثبت رسند. حال به این نتیجه می رسیم که هم اکنون زمان مناسبی برای ورود خودروهای هوشمند به جامعه و دنیا نیست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
عااااااااااااااااااآاااااااااااااااآااآاااااااالی
آخرین اخبار