مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه آماده اجرای مطلوب سرشماری کشاورزی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛طرح سرشماری عمومی کشاورزی از امروز همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز و تا هیجدهم آبانماه ادامه دارد.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی 93 استان ادامه داد: سرشماری عمومی کشاورزی امسال برای اولین بار در کشور با ابزار تبلت و به شکل الکترونیکی اجرا می گردد که افزایش دقت و صحت در ثبت داده ها و افزایش سرعت در انتشار نتایج از مهمترین مزایای روش الکترونیکی می باشند.

فهرست نام و نشان بهره برداران کشاورزی حقیقی و حقوقی٬ مشخصات بهره برداران٬ سطح زیر کاشت محصولات و اسامی آنها٬ تعداد درختان بارور و نهال٬ تعداد دام سبک و سنگین٬ مساحت و نوع فعالیت گلخانه ها و فهرست واحدهای دارای پرورش طیور به روش سنتی٬ پرورش کرم ابریشم٬ پرورش زنبور عسل و پرورش ماهی از برجسته ترین اقلام آماری هستند که اطلاعات آنها جمع آوری می شود.

نمکیان گفت :عملیات میدانی چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی در استان کرمانشاه با 200 نیروی اجرایی در رده معاون فنی و اجرایی٬ کارشناس فنی و اجرایی وآمارگیر به اجرا در می آید.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری عمومی کشاورزی 93 استان تصریح کرد: این سرشماری در استان در 157 حوزه آماری٬ 2622 روستای داری سکنه و 31 شهر اجرا می شود که در مناطق روستایی به تمام خانوارها و در نقاط شهری به صورت نمونه گیری به خانوارها مراجعه می شود.

سرشماری عمومی کشاورزی هر ده سال یکبار در کشور اجرا می شود و این چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی است که در کشور به اجرا در می آید.


انتهاي پيام/ش

منبع:ايرنا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.