یک استاد دانشگاه با بیان اینکه انگلیس گمان می‌کند هر دستوری در اتاق فرماندهیشان صادر می‌شود، سایر کشور‌ها باید گوش به فرمان آنان باشند، گفت: واکنش کامرون این مسأله را به ما گوشزد می‌کند که در سطح روابط خود با کشورهایی مانند انگلیس دقت نظر و حساسیت بیشتری به خرج دهیم تا عزت ملی مردم ایران خدشه‌دار نشود.

"کیومرث یزدان‌پناه" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در واکنش به سخنان نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: اظهارات دیوید کامرون ریشه در تاریخ سیاسی استعماری این کشور دارد و مردم دنیا با سیاست‌های روباه صفت دولتمردان انگلیسی کاملا آشنا هستند.

 وی به بیان دیدگاه رهبران انگلستان نسبت به کشورهای دنیا پرداخت، گفت: غرب و انگلیس هنوز گمان می‌کنند که هر دستوری در اتاق فرماندهیشان صادر می‌شود سایر کشور‌ها باید چشم بسته گوش به فرمان آنان باشند.
 
یزدان پناه با اشاره به سیاست‌های پلید انگلستان در ارتباط با مردم ایران در ۱۶۰ سال گذشته خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم کشورهای غربی اصالت جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران را با اتهام به مباحثی که دور از شأن فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ملت ایران است، خدشه‌دار کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مشی جمهوری اسلامی ایران در نظام بین الملل و داخلی مشخص و واضح است، اظهار داشت: این کشور بر پایه یک نظام مردم سالاری که مشروعیتش را از رای مردم گرفته است بنا شده، بنابراین برقراری هر رابطه‌ای باید با در نظر گرفتن تمام جوانب منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باشد تا زحماتی که ملت غیور ایران 35 سال در مبارزه با استکبار کشیده‌اند به هدر نرود. 
 
این استاد دانشگاه تاکید کرد: واکنش کامرون در نشست سازمان این مسأله را به ما گوشزد می‌کند که در سطح روابط خود با کشورهایی مانند انگلیس دقت نظر و حساسیت بیشتری به خرج دهیم تا عزت ملی مردم ایران خدشه‌دار نشود.

انتهای پیام/
برچسب ها: انگلیس ، تحریم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار