معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک کرد و دوستان را امیدوار‌تر خواهد کرد، گفت: جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علم و فناوری باید در همه عرصه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ مراسم "یاد یاران" با شعار "ایستادگی دیروز امت امرو و تعالی فردا" همزمان با هفته دفاع مقدس صبح امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

کریم نجفی برزگر معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: عزتی که امروز جمهوری اسلامی ایران بعد از دفاع مقدس بدست آورد، مرهون تلاش، رشادت‌ها، مقاومت، ایستادگی شهدای دفاع مقدس است که این عزت همیشه باقی خواهد ماند و ما وظیفه داریم که آن را حفظ کنیم.  
 
وی تصریح کرد: تجلیل از شهدا به خصوص شهدای زنده انقلاب اسلامی و استفاده از اندیشه، تجارب و افکار آن‌ها منجر به تداوم انقلاب اسلامی خواهد بود.  
 
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه توجه به جانبازان و استفاده از تفکر آن‌ها یک حرکت بسیجی است، افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره انقلاب که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، باید سرلوحه تمام کارهای ما باشد.  
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نیروهای بسیجی اظهار داشت: بسیج یکی از برکات انقلاب اسلامی و از پدیده‌های بسیار شگفت‌آور انقلاب و یکی از گنجینه‌های معنوی است که از سوی امام (ره) برای ما به یادگار مانده است.  
 
نجفی با بیان اینکه اگر بخواهیم از بسیج یک تعریف کوتاه انجام دهیم، ادامه داد: بسیج مجموعه‌ای از پاک‌ترین، فداکار‌ترین و آماده به کار‌ترین جوانان کشور در راه اهداف عالی ملت و به کمال رساندن کشور است و تشکیلات آن افرادی متفرق و تنها که به یک مجموعه عظیم، منسجم، آگاه، متعهد و بینا به مسائل کشور تبدیل شده‌اند.  
 
وی افزود: مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک کرد و دوستان را امیدوار‌تر خواهد کرد.  
 
معاون فرهنگی پیام نور با بیان اینکه حضور بسیج باید در همه عرصه‌هایی که کشور نیازمند آن است پررنگ باشد، عنوان کرد: بسیج باید حضور اجتماعی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی برای برطرف کردن نیاز کشور در خط مقدم باشد.  
 
وی افزود: امروز سنگر بسیج در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قرار دارد و طبق صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشگاهیان این تشکل باید در همه عرصه‌ها ورود پیدا کند.  
 
نجفی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علم و فناوری باید در همه عرصه‌ها در دستور کار قرار گیرد.  
 
وی ادامه داد: بسیج باید برای اسلامی شدن بیشتر دانشگاه‌ها گامی عظیم بردارد و با توجه قرار دادن سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب علی رغم نداشتن محدودیت بودجه گامی اساسی برای پیشرفت کشورمان بردارد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، مرجعیت ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار