رییس مرکز پزشکی حج از بررسی امکان ارائه خدمات مشترک پزشکی میان ایران و عربستان خبر داد و اظهار داشت: بررسی راه حل های ابتدایی برای ایجاد یک بیمارستان مشترک سعودی - ایرانی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به تفاهم اولیه در این باره دست پیدا کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سیدعلی مرعشی به مذاکرات صورت گرفته با طلال قطب رییس هیات مدیره موسسه مطوفین در همین زمینه اشاره کرد و افزود: فرآیندهای مربوط به اخذ مجوز از وزارت خانه های بهداشت و حج کشور عربستان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای زائران ایرانی و نیاز آنها به خدمات بهداشتی، امکان دسترسی آنها به پزشکان ایرانی در تمامی سال فراهم خواهد شد.



 وضعیت سلامت زائران ایرانی

مرعشی درادامه اضافه کرد: هم اکنون 9 زائر ایرانی در بیمارستان های سعودی تحت درمان قرار دارند.

وی از حضور 60 پزشک زن برای اولین بار در منا و عرفات خبر داد و افزود: با توجه به جا بجایی مکان استقرار درمانگاه های ایرانی در منا و عرفات، کار اجرایی آماده سازی آنها آغاز شده و امیدواریم در سه تا چهار روز آینده به بهره برداری برسد.

رییس مرکز پزشکی حج افزود: اکنون علاوه بر بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه، مطب ها و درمانگاه های این مرکز در تمامی اماکن اقامتی زائران ایرانی در این شهر، فعال هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، همکاری ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار