سفیر ایران در بیروت در اظهاراتی گفت که اگر غربی‌ها در مذاکره با تهران، بر حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای متمرکز می‌شدند، مسئله هسته‌ای به سرعت حل شده بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه  "النشره"،  "محمد فتحعلی" سفیر ایران در لبنان در خصوص بحران "خلأ سیاسی در این کشور  به دلیل عدم انتخاب رئیس جمهوری جدید در پارلمان این کشور گفت که موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان کاملا داخلی است و نخبگان سیاسی و گروه‌ها و جریان‌های مختلف و تاثیر گذار این کشور قادر به تعامل مثبت در زمینه مدیریت امور کشور و همچنین انتخاب رئیس جمهور جدید کشورشان هستند.

فتحعلی  گفت هر طرح و راه‌ حلی که از بیرون مرزها بیاید نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسند ، . وی ادامه داد  تهران به خود اجازه در پیش گرفتن چنین رویکردی را نمی‌دهد.

فتحعلی با تاکید بر لزوم برقراری روابط متوازن و مبنی بر احترام متقابل بین  ایران و همه کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، اظهار داشت: وزرای خارجه ایران و عربستان به تبیین رویکرد کلی در روابط تهران و ریاض و تهدید مشترک فرا روی کشورهای منطقه پرداخته و خوشبختانه همه کشورهای منطقه ایمان آوردند که گروه تروریستی "داعش" خطری برای همه است.

وی در ادامه ضمن  اشاره به تاخیر بسیار دیرهنگام ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، تاکید کرد که عدم حضور برخی کشورهای تاثیر گذار در آن از جمله ایران، شبهه‌های بسیاری را درباره دستاوردهای احتمالی آن مطرح می‌کنند... امکان دارد که کشورهای بیگانه و برخی منطقه از جنایت‌هایی که داعش مرتکب شده از همان ابتدا آگاه نبوده باشند.

فتحعلی  با اشاره به پیوستن برخی از شهروندان اروپایی و غربی به گروه تروریستی داعش، تاکید کرد که تهران از همان ابتدا چنین امری را پیش‌بینی کرده بود.

 سفیر اسران در لبنان در خصوص بحران امنیتی در عراق، گفت: معتقدیم  که عراق پتانسیل کافی برای تعامل با همه نیازهای این کشور را دارد.دیدید که وقتی داعش موصل را اشغال کرد، صدور یک فتوی از مرجع دینی عراق چگونه همه جوانان طوایف مختلف این کشور چه شیعه و سنی و چه کرد و مسیحی را به حرکت واداشت... پس ما به دیده شک و تردید به این ائتلاف می‌نگریم.

فتحعلی همچنین درباره موضوع برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ایران بر اساس منشورها و مقررات بین‌المللی دارای حقوقی مشروع و قانونی است و لذا جامعه بین‌الملل اعتراف کرد که باید وارد یک سلسله مذاکرات با ایران شود.

فتحعلی از  سیاستدولت‌های غربی در مذاکره با ایران انتقاد کرد و گفت: معتقد هستیم که چنانچه این مذاکرات، بر حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای متمرکر می‌شد، بسرعت به نتیجه می‌رسید. وی ادامه داد: مشکل اینجاست که برخی‌ها می‌خواهند در حاشیه مذاکرات هسته‌ای درباره موضوعات دیگری بحث و گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار