مدیرعامل خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه عملیات شمالغرب ، مقدار فرآورده های انتقالی در 6 ماه نخست را 2.9 میلیارد لیتر و میزان نفت خام انتقالی را در این مدت 3.1 میلیارد لیتر و همچنین میزان نفت گاز تحویلی به نیروگاه های سبلان- اردبیل را 670 میلیون لیتر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد حسن بیگلو مدیرعامل خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه عملیات شمالغرب در بازدید خبرنگاران  از خط لوله مرکز انتقال نفت ابهر اظهار داشت: مرکز انتقال نفت ابهر، تامین فرآورده های مورد نیاز مردم استانهای کردستان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همچنین تامین خوراک پالایشگاه تبریز، نیروگاه های سبلان و ارومیه، از جمله وظایف اصلی شرکت خطوط لوله و مخابرات این منطقه محسوب می شود.
 
حسن بیگلو افزود: این منطقه دارای ١٤٠٠ کیلومتر خط لوله نفت فرآورده است که سالانه ٥,٣ میلیارد تن-کیلومتر نفت و فرآورده جابجا می کند.
 
وی افزود: ظرفیت خط 16 اینچ نفت خام ری-تبریز تا 120 هزار بشکه در روز، خط 14 اینچ فرآورده تبریز 62 هزار بشکه در روز، خط 10.8 اینچ تبریز-میاندوآب-ارومیه 45 هزار بشکه در روز، خط 12.10.8 تبریز-سراب-اردبیل نیروگاه 40 هزار بشکه و خط 14 اینچ تبریز-میاندوآب 45هزار بشکه در روز است.
 
حسن بیگلو مقدار فرآورده های انتقالی در 6 ماه نخست را 2.9 میلیارد لیتر و میزان نفت خام  انتقالی را در این مدت 3.1 میلیارد لیتر و همچنین میزان نفت گاز تحویلی به نیروگاه های سبلان- اردبیل را 670 میلیون لیتر اعلام کرد.
 
وی صعب العبور بودن و پراکندگی را از جمله مشکلات این مرکز برشمرد و گفت: ما بیشترین طول مسیررا داریم و در حال حاضر با توجه به گران شدن اراضی مجاور وظیفه ما این است که حریم مسیر را نگه داریم که البته این کار را بدون دغدغه انجام می دهیم ضمن اینکه اموال و سرمایه ما زیر خاک است و مجاورین ما در طول دو هزار کیلومتر از موسسات حقیقی و حقوقی و اداری هستند.
 
مدیرعامل خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه عملیات شمالغرب خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ادارات برای حفاطت ازحریم و مسیر مشکل داریم اما علی رعم مشکلات و برودت هوا و با وجودی که معارضین زیادی در حال پیشروی هستند یک سانتی متر هم از حریم ما مورد تجاوز و تعرض قرار نگرفته و هیچگونه خطر بالفعل ما را تهدید نمی کند چرا که خطرات بالفعل را در حالت بالقوه نگه داشته ایم زیرا همواره صیانت فیزیکی و پشتیبانی فنی و حراستی داریم و تداوم تلاش شبانه روزی واحدهای فنی و عملیاتی و پشتیبانی و ستادی باعث شده که عملیات به صورت ایمن و پایدار در طول 24 ساعت مداومت داشته باشد.

بیگلو افزود: تعمیرات خطوط ١٠، ١٢، ١٤ و ١٦ اینچ که نتیجه پیگرانی گذشته بوده تمام شده و خط لوله ٨ اینچ فرآورده این منطقه نیز تا پایان امسال به طور کامل تعمیر می شود.
 
وی با بیان این که در طی انجام پیگرانی مجدد خطوط این منطقه هستیم، تصریح کرد: در صورت پیگرانی مجدد، نقاطی که آسیب دیده و خرده شده اند شناسایی و فورا نسبت به تعمیر آن اقدام خواهیم کرد.
 
حسن بیگلو با بیان این که کل خطوط لوله نفت و فرآورده در سراسر کشور ١٢١ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده را جابجا می کند که از این میزان مسئولیت انتقال روزانه ١٢ میلیارد لیتر آن مربوط به این شرکت است.
 
وی همچنین گفت: تمام خطوط 14، 16، 10 و 12 اینچ تعمیر شده فقط در خط 8 اینچ چندین نقطه برای تعمیرات باقیمانده که اگر وضعیت اقلیمی اجازه دهد تا چند ماه دیگر تمام می شود.
 
وی با بیان اینکه ما درهر عملیاتی که نفت باشد حضور نافذ داریم، یادآور شد: فرآورده های نفتی توزیعی در مبادی آدربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، خوراک پالایشگاه تبریز، خوراک نیروگاه های سبلان و ارومیه و همچنین نفتای پالایشگاه توسط خطوط لوله نفت و مخابرات مرکز انتقال نفت ابهر تامین می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار