معاون ساخت و توسعه راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت : 153 هزار کیلومتر شبکه راه روستایی در کشور وجود دارد که آسفالت این راههای روستایی تا پایان امسال به 105 هزار کیلومتر خواهد رسید و بالای 90 درصد جمعیت روستایی کشور از راه مناسب برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان  سید حسین میر شفیع در حاشیه افتتاحیه راه روستایی عرب آباد - کرمان در رفسنجان افزود : در مجموع از شبکه روستاهای بالای 20 خانوار 153 هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان 103 هزار کیلومتر آسفالت شده و تا پایان امسال این رقم به 105 هزار کیلومتر خواهد رسید.

وی تصریح کرد : اعتبارات در این راستا به صورت مشارکتی و از سوی مردم و خیرین تامین می شود .

میر شفیع با اشاره به اینکه عمده تلفات در جاده ها مربوط به عوامل انسانی است خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه راه و شهرسازی مسئول کمیسیون ایمنی راههای کشور است در نتیجه بایستی توجه مردم به فرهنگ ترافیک رفت و آمد و رعایت نکات راهنمایی و رانندگی باشد و بیشتر سرمایه گذاری در راستای اصلاح فرهنگ ترافیکی انجام شود.

میرشفیع ادامه داد : بخشی از جرائم رانندگان از متخلفان در رانندگی به اصلاح نقاط حادثه خیز برمی گردد به طوری که 60 درصد از جرائم دریافتی در محدوده اصلاح نقاط حادثه خیز درون شهری و برون شهری صورت می گیرد.

وی گفت : 10 کیلومتر از راه روستایی عرب آباد به کرمان در منطقه حومه شرقی با اعتبار 60 میلیارد ریال با کمک خیرین آسفالت شده و به بهره برداری رسید و فاز دوم آن نیز به میزان 27 کیلومتر در محدوده روستایی احداث خواهد شد.

انتهاي پيام/ز

برچسب ها: راه ، روستایی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.