نخست وزیر انگلیس تاکید کرد دخالت نظامی در عراق برای حمله به داعش سالها طول خواهد کشید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در مجلس عوام این کشور تاکید کرد دخالت نظامی در عراق برای حمله به داعش سالها طول خواهد کشید.

کامرون  گفت: ما نیروی زمینی به عراق اعزام نخواهیم کرد. ریشه کنی داعش بدون عملیات نظامی میدانی امکان پذیر نیست و به همین علت ما از ارتش عراق، کردها و  معارضان  در سوریه حمایت می کنیم. 

کامرون افزود: باید از گروه هایی که با داعش در اردن و لبنان می جنگند، حمایت کنیم.

 نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در مجلس عوام این کشور، از مشارکت لندن در عملیات نظامی علیه داعش حمایت کرد. 

کامرون در ادامه با اظهارات گستاخانه مدعى شد : "اوضاع سوریه به علت حضور یک دیکتاتور وحشی پیچیده است. ما در سوریه به تشکیل دولت فراگیر مانند عراق نیاز داریم. انتقال قدرت در سوریه و تشکیل دولت فراگیر می تواند باعث شکست داعش شود." 

وی خاطر نشان کرد: "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق خواستار کمک لندن در مبارزه با داعش شده است. ما به درخواست دولت عراق عمل می کنیم و عراق باید به نیروی زمینی خود متکی باشد. حملات هوایی تاکنون در حمایت از اقلیت ها در برابر داعش موثر بوده است. موشکهای آمریکایی دقت بالایی دارد و در بیشتر موارد در اصابت به اهداف تعیین شده اشتباه نمی کند. 

نخست وزیر انگلیس گفت: "ما به مخالفان میانه رو در سوریه با ارسال سلاح های غیرکشنده کمک می کنیم و از ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش حمایت می کنیم. ائتلاف بین المللی به حمایت انگلیس در جنگ با داعش نیاز دارد و این اقدام وظیفه ماست."

نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در مجلس عوام این کشور افزود: مقابله با داعش اختیاری نیست، بلکه ضرورت دفاعی است. 

کامرون گفت: شصت کشور از جمله ده کشور عربی در مقابله با داعش مشارکت دارند. 

وی خاطر نشان کرد: ایدئولوژی افراطی در کشورهایی گسترش می یابد در آنها نظام فراگیر وجود ندارد.

 کامرون افزود:‌ مسئله مهم آن است که کشورهای اسلامی داعش را محکوم می کنند.

کامرون گفت: تهدید تندروی مربوط به جوانانی است که برای جنگیدن در خارج کشور را ترک می کنند. داعش نتیجه ایدئولوژی افراطی است. 

نخست وزیر انگلیس گفت: کشورهای اسلامی درباره از بین بردن داعش توافق نظر دارند.

کامرون ادامه داد: من اولین نخست وزیر انگلیس هستم که پس از مدتها با رئیس جمهور ایران دیدار کردم.


کامرون نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در مجلس عوام این کشور افزود: ما باید برای متوقف کردن حمایت های مالی از داعش تلاش کنیم. ما نیاز داریم با همه طرف ها در خاورمیانه درباره تروریسم گفتگو کنیم. ما باید درگفتگوها با کشورهای منطقه خطر حمایت مالی از داعش را تشریح کنیم.






 


دیوید کامرون گفت:" اول از همه باید ببینیم آیا تهدیدی مستقیم از طرف داعش علیه مردم انگلیس وجود دارد و پاسخ این سوال بله است. داعش تا اینجا یک گروگان انگلیسی را کشته است و تهدید کرده است دو گروگان انگلیسی دیگر را هم خواهد کشت. اولین حمله از طرف داعش در داخل اروپا به موزه یهودیان در بروکسل اتفاق افتاده است. سرویسهای امنیتی شش نقشه تروریستی دیگر را در اروپا شناسایی و خنثی کرده اند که از جمله آنها نقشه حمله تروریستی در استرالیا بوده است که هدف آن غیرنظامیان از جمله گردشگران انگلیسی و آمریکایی بوده است. داعش گروهی تروریستی است که با گروههای تروریستی که ما قبلا با آنها روبرو بودیم،تفاوت دارد. وحشیگری و بیرحمی این گروه سرسام آور است. سربریدنها، به صلیب کشیدن ها ، درآوردن چشمها از حدقه، استفاده از تجاوز به عنف به عنوان یک سلاح، کشتار کودکان ، همه اینها به دورانهای تاریک قرون وسطی تعلق دارد اما فقط وحشیگری و بیرحمی نیست که ما را نگران کرده است، این گروه پشتش به میلیاردها دلار گرم است و زرادخانه ای از پیشرفته ترین تسلیحات را به دست آورده است. در عرض چند ماه داعش توانسته است کنترل سرزمینهایی را به دست آورد که بزرگتر از اندازه انگلیس است و با فروش نفت به رژیم اسد، میلیونها دلار درآمد کسب می کند. این گروه تا کنون به لبنان حمله کرده است و پیشروی خود را تا مرزهای ترکیه ادامه داده است. این تهدیدی در آن سوی جهان و دور از ما نیست، در صورتی که جلوی این تهدید گرفته نشود، با خلافتی تروریستی روبرو خواهیم شد که گستره آن تا سواحل مدیترانه و مرزهای یکی کشورهای عضو ناتو خواهد بود. این گروه عزمی جدی برای حمله به کشور و مردم ما دارد. این تهدید اصلا شوخی بردار نیست و مقابل چشمان ما وجود دارد و لازم است در برابر آن بایستیم. "



 



نخست وزیر انگلیس تاکید کرد باید دورنمایی روشن درباره پیروزی در نبرد علیه داعش وجود داشته باشد.
ب کامرون گفت ما خواهیم از مردم انگلیس در برابر تهدیدات داعش محافظت کنیم. در این میان نقشی که نیروهای مسلح ما می توانند در ائتلافی بین المللی برای تضعیف و در نهایت نابود کردن آنچه که اوباما رئیس جمهور آمریکا شبکه مرگ نامیده است، ایفا کند، اهمیت دارد. هیچ مسئله ای دشوارتر و جدیتر از این نیست که از نیروهای مسلح کشورمان بخواهیم خودشان را در شرایط خطرناک قرار دهند تا از کشورمان محافظت کنند. 

من امروز می خواهم تشریح کنم که چرا معتقدم این کار ضروری است. ما برای این کار باید به سولاتی جدی پاسخ دهیم. اول اینکه آیا این کار در جهت منافع ملی ماست و به طور خاص آیا تهدیدی مستقیم علیه مردم انگلیس وجود دارد؟ آیا طرحی جامع برای مقابله با این تهدید وجود دارد، آیا عنصر نظامی برای این کار ضروری است، آیا لازم است که ما در عملیات نظامی مشارکت کنیم ، آیا اصلا قانونی است که ما در این عملیات نظامی شرکت کنیم، ما این کار را با حمایت شرکای محلی خود انجام خواهیم داد، ما باید برای این کار توجیه اخلاقی داشته باشیم که جان نیروهای زن و مرد انگلیس را به خطر می اندازیم. و بالاتر از همه اینکه آیا ما دورنمای روشنی درباره نتیجه موفق این مسئله داریم و آیا ما باور داریم که استراتژی ما می تواند ما را به آن هدف برساند.


برچسب ها: کامرو ، داعش ، نیروی ، زمینی ، اعزام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار