شعری مقدم گفت: مدیریت سهام عدالت در شرکتهای پتروشیمی واگذار شده به بخش خصوصی به شرکت ملی صنایع پتروشمی بازگشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که مدیریت سهام عدالت در شرکتهای پتروشیمی واگذار شده به بخش خصوصی به شرکت ملی صنایع پتروشمی بازگشته است، گفت: به عنوان مثال در شرکت هلدینگ خلیج فارس ٤٠ درصد از سهام این شرکت مربوط به سهام عدالت است، که با احتساب ٢٠ درصد مالکیت سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این هلدینگ، مدیریت سهام این شرکت در هلدینگ خلیج فارس به ٦٠ درصد رسیده است.
 
وی با اشاره به این که ٢٠ تا ٣٠ درصد از سهام ١٠ شرکت پتروشیمی خصوصی سازی شده مربوط به سهام عدالت است، گفت: در دو شرکت نیز سهم سهام عدالت هر کدام ١٠ درصد است که مدیریت آن به شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شده است.
 
شعری مقدم با بیان این که در بازدیدهای خود از نهمین نمایشگاه ایران پلاست تمامی غرفه داران داخلی و خارجی از مدیریت برگزاری نمایشگاه رضایت داشتند، گفت: امسال خوشبختانه امسال ٤ هزار متر مربع میزان به غرفه های خارجی اختصاص داده شده که نسبت به سال ٩١ چهار برابر افزایش یافته است، ضمن آن که به لحاظ تعداد میزان مشارکت شرکتها و کشورهای خارجی نسبت به دوره گذشته ٢,٥ برابر افزایش یافته است.
 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امسال برای نخستین بار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان اداره کننده نمایشگاه نبوده و این کار را شرکت هلدینگ خلیج فارس بر عهده دارد، که این موضوع یکی از ویژگی های این دوره نمایشگاه به شمار می آید، در سال های گذشته پتروشیمی به عنوان متصدی برگزاری نمایشگاه حضور داشت در حالی که امسال فقط نقش حاکمیتی دارد.
 
شعری مقدم با تاکید بر این که بعید است در دوران نمایشگاه قرارداد یا تقاهمنامه ای خاصی منعقد شود، گفت: تاکنون با برخی شرکتهای خارجی مانند اتریش مذاکراتی داشته ایم، همه این شرکتها امیدوارند تحریمها برداشته شود و بر این اساس هم اکنون آنها در حال زمینه سازی برای حضور مجدد در ایران هستند.
 
وی گفت: در خلال نمایشگاه ایران پلاست، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات تشکلها و انجمنهای خصوصی در این صنعت است و قصد داریم با همفکری آنها دلایل توسعه نامناسب صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی را پیدا کنیم.
 
شعری مقدم یکی از دلایل توسعه نیافتگی صنایع پایین دستی در صنعت پتروشیمی را خصوصی سازی نادرست در بخش های بالادستی دانست و گفت: این خصوصی سازی بدون فراهم شدن مقدمات و فرهنگ لازم انجام شده و هم اکنون تفکر لازم برای توسعه در شرکتهای پتروشیمی خصوصی شده وجود ندارد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه صبح امروز جلسه ای با مسئولان شرکت های اتریشی حاضر در نمایشگاه داشتم، گفت: شرکت های خارجی در ملاقات حضوری اظهار امیدواری می کنند که هرچه زودتر تحریم ها برداشته شود تا بیش از این برای حضور در بازار ایران معطل نمانند.

وی افزود: هنوز مشکلات و محدودیت هایی برای انتقال پول وجود دارد و با وجود این مشکلات کمتر به سمت امضای قرارداد می روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار