دبیر دومین همایش بین‌المللی افق نو گفت: ما در کنفرانس نیویورک در تلاش هستیم حق ایران را زنده کنیم.

"نادر طالب زاده" دبیر دومین همایش بین‌المللی افق نو در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران ضمن اینکه افق نو را یک خدمت و ظرفیت برای کشورمان خواند بیان کرد: در همایش افق نو حدود 35 نفر از کارشناسان اروپایی و غربی حضور دارند که فعالان سیاسی تراز اول هستند و این مهمانان کسانی هستند که در شبکه‌های خبری مطرح می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ هر کدام از شرکت کنند‌گان افق نو،  به لحاظ تبلیغات و انعکاس رسانه‌ای برای خودشان با اهمیت هستند و ما به دنبال آن هستیم که نشان دهیم چه اتفاقی در جهان رخ می‌دهد.

 
طالب زاده تصریح کرد:‌ یکی از دیگر ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در همایش افق نو آن است که هر کسی  بخواهد حرف آزاد بزند باید به تهران بیاید.
 
وی افزود:‌ کسانی که برای همایش افق نو به تهران می‌آیند به وجود آنکه اساتید دانشگاه و تحصیل کرده هستند اما در کشور خودشان غریبه شمرده می‌شدند.

طالب زاده درخصو‌ص فعالیت‌های سیاسی مهمانان این کنفرانس اظهار داشت: کسانی از قسمت‌های مختلف اروپا به ایران می‌آیند که  با زیر سؤال بردن وقایع یازده سپتامبر نمی‌توانند به کار خود در کشور‌شان ادامه دهند.
 
وی اضافه کرد: " په‌په اسکوبار" (pepe Escobar) از جمله کسانی است که به تهران می‌آید او از فعالان سیاسی بوده که برزیلی است اما شهرت جهانی دارد، همچنین "رند‌ی شور‌ت"‌ (Randy short) کشیش آمریکایی اصل بوده که متعدد در کتاب‌های مختلف، فعالیت‌های سیاسی را افشا کرده است.
 
دبیر دومین دوره‌ی همایش " افق نو" ادامه داد: "گرت پور‌تر" (Gareth porter) از میهمانی این کنفرانس است که کتابی را تحت عنوان "بحران ساختگی" نوشته و به مسئله‌ی انرژی هسته‌ای ایران پرداخته است و بحران هسته‌ای ایران را داستانی ساختگی از طرف آمریکا می‌داند.
 
وی گرت پور‌تر را شخصیتی مهم در آمریکا خواند و بیان کرد: کتاب‌های گرت پورتر را کاخ سفیدی‌ها می‌خوانند و احترام بسیاری برایش قائل هستند اما اجازه صحبت در رسانه‌های اصلی را به او نمی‌دهند.
 
طالب زاده گفت:‌"مد‌آ بنجا‌مین" (Medea Benjamin)، یکی دیگر از فعالان سیاسی ونو‌یسنده است که در جلسه‌ی صحبت‌های بار‌اک اوبا‌ما به اعتراض برخواست و به نظر من ما باید بحث‌های د‌اعش را از زبان‌های آنها بشنویم که دا‌عش را چه کسی پشتیبانی می‌کند.
 
وی از آخرین اخبار همایش افق نو گفت: ما در کنفرانس نیویورک تلاش می‌کنیم حق ایران را زنده کنیم و اکنون هیئتی از ایران آنجا است و هیئتی هم از کشور‌های آمریکایی و اروپایی در تهران هستند این تقارن بسیار جالب است.
 
طالب زاده خاطر نشان کرد:‌ کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی و ارگان‌های دیگر برگزاری افق نو را بسیار حمایت کردند.
 
وی در پایان گفت:‌ جمعه مهمان‌های همایش افق نو به تهران می‌آیند و از روز دوشنبه این همایش کار خود را آغاز می‌کند.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.