رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انگلیس با موضع‌گیری‌های نخست وزیر خود در سازمان ملل نشان داد همچنان دشمن ملت ایران است و وزارت امور خارجه باید در اجاره فعال شدن سفارت انگلیس در تهران تجدیدنظر کند.

"علاء‌الدین بروجردی" در واکنش به سخنان توهین‌آمیز نخست‌وزیر انگلیس نسبت به ملت ایران که در سازمان ملل مطرح شد، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: موضع کامرون در سازمان ملل،‌ تصویر روشن انگلیس خبیث است.

وی افزود: بدون تردید اگر کامرون در ملاقات با دکتر روحانی امتیازی دریافت می‌کرد و سخن خوشایندی می‌شنید چنین موضعی را اتخاذ نمی‌کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: این موضع‌‌گیری نشان تقاضای قاطعی است که رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر انگلیس اتخاذ کرده و همه راه‌ها را برای هر گونه امیتازگیری توسط وی بسته است.

وی ادامه داد: انگلیس با داشتن هزار نیرو در گروهک تروریستی داعش عملا نقش مهمی در پیدایش داعش، تقویت آن و استمرار حیات آن دارد.

نماینده بروجرد خاطرنشان کرد: ائتلاف ضد داعش فقط یک بازی سیاسی است.

بروجردی در پایان گفت: انگلیس با موضع‌گیری‌های نخست‌وزیر خود نشان داد همچنان دشمن ملت ایران است و وزارت امور خارجه باید در اجازه فعال شدن مجدد سفارت انگلیس در تهران تجدیدنظر کند.

گفتنی است؛‌ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ساعاتی پس از دیدار با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در سخنان خود در مجمع عمومی این سازمان ایران را حامی تروریسم خطاب کرد و با حالتی تحکم گفت: ایران باید خود را با برنامه‌های غرب هماهنگ کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اظهارات ، انگلیس ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۳:۱۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
کوچکترین ارتباط با این کشور دیو صفت واقعا ساده لوحانس من واقعا نمیدونم چه منافع مهم و ضروری برای ارتباط با این کشور برای ما وجود داره جز اینکه این کشور همیشه دنبال موقعیتی برای امتیاز گرفتنه اول دست دوستی دراز میکنه و بعد از چند ساعت اینطوری ایران رو تحقیر میکنه
آخرین اخبار