معاونت فرهنگی و اجتماعی ورزشی کرج از هم افزایی دستگاه‌های مرتبط به منظور رسیدن به توسعه پایدار خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر میر وکیلی معاون فرهنگی ورزشی شهرداری کرج در همایش صبح امروز درجمع معلمان کلاس اول به توسعه اقتصادی ، فرهنگی و بهداشتی شهر کرج اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای گام برداشتن اصولی در محور توسعه،‌ شناخت بر اساس آمار و اطلاعات دقیق و به روز از ملزومات رسیدن به توسعه شهر و به مراتب کشور می‌باشد.

وی به نیاز بعدی توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: هم افزایی دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی را با شهرداری یکی دیگر از گامهای مهم توسعه دانست.

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج هدف از برگزاری این گونه همایش ها را گستردگی سرعت، قدرت و توان قابلیت اجرایی ، فرهنگ در شهر عنوان کرد و اذعان داشت: برنامه ریزی‌های وسیعی با آموزش و پرورش به جهت کسری سرانه‌های ورزشی و فرهنگی شده است که طرح 120 مدرسه یکی از این برنامه‌ریزی‌ها است.

بدین ترتیب حیاط ده مدرسه در هر منطقه درروزهای تعطیل به عنوان ورزشگاه عمومی و دو کلاس در قالب آموزش شهروندی در نظر گرفته شده است تا دوازده هزار فرصت آموزشی برای جامعه هدف ایجاد  کنیم و سرچشمه یک اقدام فراگیر آموزشی و ورزشی را در شهر کلید بزنیم.

گام بعدی طرح 50 مسجد است که در جهت گسترش حوزه سلامت درمناطق محروم انجام می شود و تجربه نشان داده که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است و شهرداری تلاش می‌کند حوزه سلامت را درسطح شهر با این طرح تقویت کند.

میروکیلی به توسعه پایدار و مهمتر ازآن به توسعه هوشمند اشاره کرد و تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید نیازمندی‌های زندگی در آرامش و امنیت اجتماعی اتفاق بیافتد بدون اینکه آرامش و آسایش نسل بعدی به خطر بیافتد و برای رسیدن به این مهم باید به توسعه هوشمند توجه کرد و بدون تخریب فضای آموزشی و تفریحی نسل بعد، آسایش و آرامش نسل حاضر را تأمین کرد که درحال حاضر دنیا گام اول توسعه پایدار توسعه هوشمند تعریف کرده و به این سمت پیش می‌رود و نیاز است شهرداری با توجه به گستردگی وظایف و  با هماهنگی ارگان‌های دیگر به این مسئله توجه کافی داشته باشد.

میروکیلی در خاتمه با اشاره به آموزش نسل جدید خاطر نشان کرد: نسل جوان نیاز به آموزشی مطابق با استانداردهای امروز جامعه داردکه معلمان زحمت آموزش را برعهده دارند و هدف از برگزاری این  همایش نیز به روز رسانی معلمان عزیز برای رسیدن به جامعه مطلوب فرهنگی است.
گفتنی است، دانشگاه علوم پزشکی البرز و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و آموزش و پرورش استان البرز در برگزاری این همایش مشارکت داشتند.
 
انتهای پیام /
برچسب ها: ورزش ، توسعه ، کرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار