مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: شهرداری تهران از سال 1388 تا کنون بیش از 3500 میلیارد ریال به عنوان تخفیفات در این حوزه اعمال کرده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به تغییر رویکرد سازمان نوسازی از تصدی گری به تولی گری افزود: طبق ماده 16 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تخفیف حداقل پنجاه درصدی در هزینه‌های عوارض ساخت و تراکم ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده از سوی شهرداری‌ها، در نظر گرفته شده است و دولت موظف شده است معادل صد در صد تخفیف اعمال شده از سوی شهرداری ها ناشی از اجرای این قانون را در لوایح بودجه سنواتی منظور و پرداخت کند. 

وی با بیان این که شهرداری تهران در راستای عمل به وظایف و تکالیف قانونی خود از سال 1388 تا کنون بیش از 3500 میلیارد ریال به عنوان تخفیفات در این حوزه اعمال کرده است، گفت: متاسفانه علی رغم پیش بینی ردیف هایی در قوانین بودجه سال های 90 تا 93 کل کشور مبنی بر پرداخت تخفیفات اعمال شده به شهرداری ها، تا کنون مبلغی از سوی دولت به شهرداری تهران جهت احیاء، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر تهران پرداخت نشده است. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در رابطه با وام های نوسازی، اظهار کرد: همچنین تاکنون مبلغی جهت تخصیص وام نوسازی به متقاضیان نوسازی مسکن از سوی دولت پرداخت نشده است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تخفیف ، نوسازی ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.