معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دستورالعمل و جداول برنامه ریزی هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی را به رؤسای 14 گانه مدیریت بحران کشور ابلاغ کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نجار در متن این دستورالعمل تاکید کرده است: روز بیستم مهرماه همزمان با 12 اکتبر روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌باشد و در ایران نیز به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب شورای فرهنگ عمومی و باهدف گسترش فرهنگ ایمنی در سطح کشور این روز با عنوان «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.

معاون وزیر کشور در بخش دیگر این دستورالعمل تاکید کرده است: شعار «عزم ملی، تدابیر پیشگیرانه، افزایش امید و ایمنی در بلایای طبیعی» در هفته ایمنی و بلایای طبیعی در کشورمان انتخاب شده است.

بر اساس این دستورالعمل و با برنامه ریزی انجام شده کارگروه‌های مدیریت بحران کشور که سازمان‌ها و نهادهای عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور می‌باشند مکلفند تا دستورالعمل‌های ابلاغی را دردو سطح ملی و استانی براساس اولویت‌ها و سیاست‌های مدیریت بحران کشور اجرا و گزارش‌های مربوطه را طبق زمان بندی ارسال نمایند.

بر اساس این دستورالعمل اسامی روزهای هفته ایمنی و بلایای طبیعی به ترتیب ذیل نامگذاری شده است:

شنبه 19 مهر مدیریت بحران؛ اقتصاد، فرهنگ پیشگیری و آمادگی

یکشنبه 20 مهر مدیریت بحران؛ بیمه، مقاوم سازی و رعایت استاندارد

دوشنبه 21 مهر مدیریت بحران؛ بازسازی و بازتوانی در حوادث

سه‌شنبه 22 مهر مدیریت بحران؛ فناوری‌های اطلاع رسانی و کاهش خسارات

چهارشنبه 23 مهر مدیریت بحران؛ همسویی با سیاست‌های جهانی کاهش خطرپذیری

پنج شنبه 24 مهر مدیریت بحران؛ خانواده و آموزش همگانی

جمعه 25 مهر مدیریت بحران؛ سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مذهبی

کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران کشور را کارگروه تخصصی خشکسالی و سرمازدگی، کارگروه تخصصی حمل و نقل، کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات دریایی، کارگروه تخصصی بهداشت و درمان، کارگروه تخصصی تامین سوخت و مواد نفتی، کارگروه تامین مسکن، کارگروه تخصصی بیمه و بازسازی، کارگروه آموزش و اطلاع رسانی، کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات، کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی، کارگروه تخصصی امداد و نجات، کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله ، کارگروه تخصصی امنیت و انتظامات و کارگروه تشکلهای مردم نهاد تشکیل می‌دهند.

روسای کارگروه‌های یاد شده معاونین وزرا و رؤسای سازمان‌های مربوطه است.

هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی امسال از 19 تا 25 مهر ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌ شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ابلاغ ، بحران ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار