تیم ملی بسکتبال چین در دومین بازی مرحله مقدماتی با تنها یک امتیاز چین تایپه را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال چین با پیروزی مقابل چین تایپه صدرنشین گروه C بازی های آسیایی شد و با توجه به صدرنشینی ایران در گروه E، این دو تیم به همراه تیم های دوم گروه های F و D در مرحله بعدی بازی ها، در یک گروه جای می گیرند.
 
تیم چین امروز در یک دیدار سخت با چین تایپه به برتری 59 بر 58 رسید. وانگ ژلین با 12 امتیاز و 8 ریباند و ژو پنگ با 12 امتیاز و 6 ریباند بهترین بازیکنان چین بودند.
 
تیم چین تایپه که در این دوره از مسابقات اجازه استفاده از کوینسی دیویس یار آمریکایی خود را به خاطر قانون 3 سال سکونت بازیکنان تبعه در کشور جدید نداشت، در بازی اول هم با نتیجه 74 بر 68 مقابل قزاقستان شکست خورد. 
 
با این نتایج چین تایپه از دور مسابقات حذف شد و تیم های چین و قزاقستان به عنوان تیم های اول و دوم گروه C به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.
 
در گروه E هم امروز تیم ایران با نتیجه 68 بر 63 فیلیپین را برد و به عنوان تیم اول گروه E به مرحله بعد صعود کرد. فیلیپین تیم دوم گروه شد و تیم هند هم از بازی ها حذف شد.
 
گروه بندی مرحله یک چهارم نهایی به این شرح است:
 
گروه G: چین، ایران، تیم دوم گروه D و تیم دوم گروه F

گروه F: قزاقستان، فیلیپین، تیم اول گروه D و تیم اول گروه F
 
دومین باخت فنی بانوان قطر
 
تیم بسکتبال بانوان قطر که در بازی روز گذشته به خاطر ممنوعیت بازی چند بازیکن محجبه این تیم حاضر به بازی نشده بود، امروز هم در دیدار مقابل قطر به میدان نرفت و 20 بر صفر باخت فنی خورد.

در حالی که برخی گزارش ها از کنار گذاشته شدن تیم بانوان قطر خبر داده بود، طبق اخبار سایت های المپیکی و آسیایی تیم قطر به خاطر اجازه پیدا نکردن چند بازیکن محجبه این تیم حاضر به بازی نشده است. قطری ها با بازیکنان غیرمحجبه خود امکان بازی داشتند اما به خاطر رفتار مسئولان آسیایی بازی ها را تحریم کردند.

امروز تیم بسکتبال بانوان مغولستان هم با نتیجه 79 بر 53 مقابل قزاقستان برنده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار