تیم ملی بسکتبال ایران با چند پرتاب پنالتی دقیقه آخر موفق به شکست فیلیپین در دومین بازی مرحله مقدماتی بازی های آسیایی 2014 شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین که اولین بازی مرحله مقدماتی خود را مقابل هند برده بودند برای صدرنشینی گروه E به مصاف هم رفتند.

ایران با ترکیب مهدی کامرانی، بهنام یخچالی، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد.

امتیازآوری تیم ایران با پرتاب 3 امتیازی صمد نیکخواه و 2 امتیاز از مهدی کامرانی شروع شد.

تیم ایران در 5 دقیقه اول اختلاف امتیاز با فیلیپین را بالا برد و در حالی که فیلیپین تنها 6 امتیاز به دست آورده بود، مارکوس دوتیت وارد میدان شد و ابتدا یک امتیاز زیر حلقه گرفت. در حمله بعدی هم فیلیپینی ها یک پرتاب 3 امتیازی را به گل تبدیل کردند.

بچیروویچ در این زمان برای جلوگیری از دور حمله ی فیلیپینی ها وقت استراحت گرفت. در نهایت بازیکنان ایران در بازگشت بازی را کنترل کرده و کوارتر اول با نتیجه 29 بر 17 به نفع ایران تمام شد.

کوارتر ضعیف ایران

تیم ایران در دفاع و حملات کوارتر دوم ضعیفتر عمل کرد و تنها 7 امتیاز مقابل 17 امتیاز فیلیپین به دست آورد با این وجود نیمه اول با نتیجه 36 بر 32 به نفع ایران تمام شد.

صمد با 13 امتیاز و حامد حدادی با 10 امتیاز و 8 ریباند بهترین بازیکنان نیمه اول ایران بودند.

مارکوس دوتیت با 8 امتیاز و نوروود با 7 امتیاز بهترین بازیکنان فیلیپین بودند.

بازی ضعیف کوارتر دوم ایران در ابتدای نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد. 5 دقیقه اول نیمه کم امتیاز پی گیری شد و هر کدام از تیم ها تنها 6 امتیاز به دست آوردند. در ادامه هم بازیکنان ایران که در دفاع منطقه بیرونی ضعیف عمل می کردند برای اولین بار در دقیقه ششم از فیلیپین عقب افتادند.

فیلیپینی ها در کوارتر سوم هم با نتیجه 19 بر 14 برنده شدند.

حامد حدادی که در اواخر کوارتر سوم از بازی بیرون رفته بود در دقیقه دوم کوارتر آخر وارد زمین شد و دوتیت هم در مقابل برای فیلیپین به میدان آمد. حدادی در زمان ورود یک امتیاز زیر حلقه را در مقابل دوتیت به دست آورد.

فیلیپین که با اختلاف 3 امتیاز در کوارتر آخر به زمین آمده بود، در چهار دقیقه اختلاف را به 6 امتیاز رساند.

فیلیپینی ها با سرعت خود در حمله موفق بودند و در دفاع حامد حدادی و سایر بازیکنان ایران هم قوی عمل می کردند.

تغییر روند بازی با کمک کامرانی


مهدی کامرانی در اواسط کوارتر با یک برش ابتدا اختلاف را به 2 امتیاز رساند و در حمله بعدی با یک 3 امتیازی ایران را با نتیجه 61 بر 60 پیش انداخت.

کامرانی یک دقیقه بعد با بازیکنان فیلیپین برخوردی هم داشت و با خطایی که روی بازیکن فیلیپینی انجام شد 2 پرتاب به این تیم رسید. با گل شدن یکی از پنالتی ها بازی 61-61 مساوی شد.

2 دقیقه آخر بازی بعد از این جریان بسیار نزدیک پی گیری شد. ایران با یک پنالتی در دقیقه آخر یک امتیاز پیش افتاد. پینگریس بازیکن فیلیپین هم در این دقیقه پنج خطایی شد.

بچیروویچ در این دقیقه 5 بازیکن اصلی را در زمین نگه داشت و تنها حامد آفاق به جای یخچالی در زمین بود.
 
در 30 ثانیه آخر صمد نیکخواه با گرفتن یک خطا و گل کردن 2 پرتاب پنالتی اختلاف را به 3 امتیاز رساند.

حملات ثانیه های آخر فیلیپین هم به نتیجه نرسید و بازیکنان فیلیپین در ثانیه های آخر یک خطا روی حدادی انجام دادند که در نهایت با پنالتی های حدادی نتیجه به 68 بر 63 رسید.

تیم ایران با این برد به عنوان صدرنشین گروه E راهی مرحله بعد شد.
 
کیومرث هاشمی شاهد برد ایران

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز در بازی دوم آسیایی تیم ملی بسکتبال به سالن هواسنگ رفته بود و از پشت نیمکت ایران بازی را تماشا می کرد.

تعدادی تماشاگر فیلیپینی هم برای تشویق تیمشان به سالن آمده بودند و جو سالن بیشتر به نفع این تیم شده بود.

فیلیپین با این نتیجه به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. ایران در مرحله یک چهارم نهایی با تیم اول گروه C و تیم های دوم گروه F و D هم گروه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرانی
۱۷:۵۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
17+17=34
آخرین اخبار