آمریکا نام 21 فرد و 3 و مجموعه را به عنوان "حامیان تروریسم" منتشر کرده و آن‌ها را در لیست تحریم قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، آمریکا روز چهارشنبه نام 21 فرد و سه مجموعه خارجی را به عنوان حامیان تروریسم در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

پس از اعمال این تحریم‌ها، که ساعتی پس از تصویب قطعنامه مبارزه با تروریسم در شورای امنیت سازمان ملل اعلام شد، همه دارایی این افراد و شرکت‌ها در آمریکا ضبط شده و هرگونه مراوده مالی با آن‌ها ممنوع شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا  اعلام کرد افرادی که نام آن‌ها در لیست منتشر شده آمده، هریک با گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و وابستگان به آن، داعش و جبهه‌النصره ارتباط داشته‌اند و تلاش می‌کرده‌اند تا "کمک‌های مالی و تجهیزاتی و همچنین جنگجویان خارجی را به سوریه و دیگر نقاط ارسال کنند."

اغلب افرادی که نام آن‌ها در این لیست آمده، اتباع کشورهای خاورمیانه و اروپا نظیر عربستان، کویت، اردن، ترکیه، فرانسه، کوزوو، بوسنی و گرجستان هستند.

در همین حال گروه غیردولتی موسوم به" جامعه هلال احمر" اندونزی، گروه چچنی "جیش المجاهدین و الانصار" مستقر در سوریه و گروه مراکشی "حرکه الشام" که در سوریه فعال است، سه مجموعه‌ای هستند که نام آن‌ها در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته برای ششمین بار در تاریخ در سطح سران تشکیل جلسه داد. در این نشست که به ریاست "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد، قطعنامه مبارزه با یارگیری گروه‌های تروریستی از میان اتباع خارجی، به اتفاق آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار