ارائه مشاوره صحیح و اشتغالزایی از جمله موارد افزایش دهنده آمار ازدواج است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد؛ استاندار یزد با اشاره به تاثیر مستقیم مشکلات اقتصادی در بحث ازدواج و ولادت خاطر نشان نمود: اگر زمینه های کسب و کار را در جامعه رونق دهیم و موجبات اشتغالزایی هر چه بیشتر را فراهم آوریم و همچنین ارائه مشاوره مناسب و هدفمند به جوانان را مد نظر قرار دهیم ، به افزایش نرخ ازدواج و ولادت کمک کرده ایم .

میرمحمدی در چهلمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با موضوع ازدواج که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد با اشاره به آمارها و گزارشات ارائه شده در زمینه مباحث مربوط به ازدواج و طلاق و سن ازدواج جوانان در استان خاطر نشان ساخت: مهمترین بحث در بررسی و ارائه آمارهای اینچنینی، تحلیل این آمارها و احصاء دلایل شکل گیری و نوسانات موجود در آمارهای ارائه شده است چرا که دلایل متعدد و گوناگونی در بطن این آمارها نهفته که باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

استاندار یزد، مشاوره پیش از ازدواج را امری ضروری در راستای درک بهتر زوجین جوان دانست و سپس با تاکید بر مشاوره پس از ازدواج برای جوانان گفت: بسیاری از مواردی که منجر به طلاق می شود بدلیل عدم آموزشهای لازم قبل از ازدواج است که باید با مشاوره صحیح بر طرف شود.

رییس ستاد ساماندهی امور جوانان استان تصریح کرد: اگر بتوانیم براساس آمار موجود، به مشکلات پی ببریم و بدانیم که به عنوان مثال در این سالها چه عواملی اسباب کاهش طلاق یا رشد آن بوده میتوانیم برنامه ریزی مناسب تری برای مقابله با مشکلات اینچنینی داشته باشیم.

وی ایجاد درک تفاوت ماهیت زندگی مجردی با متاهلی برای زوجهای جوان را یکی دیگر از میاحثی دانست که باید در مشاوره های پس از ازدواج لحاظ شود و تاکید کرد: در بررسی مبانی آماری، حتما باید راهکارهای درمان معضلات شناسایی شود تا نتیجه بهتری حاصل گردد.
میرمحمدی با اشاره به تاثیر مستقیم مشکلات اقتصادی در بحث ازدواج و ولادت خاطر نشان نمود: اگر زمینه های کسب و کار را در جامعه رونق دهیم و موجبات اشتغالزایی هر چه بیشتر را فراهم آوریم و همچنین ارائه مشاوره مناسب و هدفمند به جوانان را مد نظر قرار دهیم ، به افزایش نرخ ازدواج و ولادت کمک کرده ایم.

عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه با اشاره به نقش سمن ها در زمینه ارائه مشاوره و تسهیل در امر ازدواج در جامعه گفت: در همه زمینه ها هرچه نقش انجمن های مردم نهاد قویتر باشد جامعه ما سالم تر است.

میرمحمدی با اشاره به پایداری بیشتر ازدواجها در مناطق روستایی خاطر نشان نمود: در مناطق روستایی از آنجا که پیوند میان والدین با زوجهای جوان همچنان حفظ شده و قرابت بیشتری مابین آنها وجود دارد، والدین نقش مشاورین را نیز ایفاء می کنند و همین امر در کاهش طلاق و تداوم ازدواج موثر است.

استاندار یزد سپس از مراکز دانشگاهی استان خواست تا با همکاری سازمان ثبت احوال استان، نسبت به هدایت پایان نامه های دانشجویان در مسیر انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم در موضوع ازدواج ، طلاق و ولادت اقدام نموده و امور تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه را گسترش دهند.

رییس ستاد ساماندهی امور جوانان استان در پایان خطاب به همه مدیران و مسئولین دستگاه های دولتی استان خواست تا در ارائه برنامه های خود، همواره بر محوریت برنامه هایی تاکید داشته باشند که موجب پیوند هر چه بیشتر دولت و ملت می گردد و از ارائه برنامه هایی که مابین مردم و خدمتگزارانشان در دستگاه های دولتی فاصله می اندازد، خودداری کنند.


انتهاي پيام/ا


برچسب ها: ازدواج ، مشاوره ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.