جعفری گفت: ووشوکاران نسبت به بازی های آسیایی دور قبل عملکرد قابل قبولی نداشتند و نتایج ضعیفی گرفتند.

محمدرضا جعفری سرمربی تیم ملی ووشو در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: من به عنوان فردی که از سال 2002 تا 2014 سمت سرمربی و گاهی مربی تیم ملی ووشو در خدمت ورزش کشورم بودم و توانایی سانداکاران کشورمان و همچنین حریفان را خوب می شناسم از بازی ووشوکارانمان به هیچ عنوان راضی نبودم و نتایج را نسبت به دوره قبل بسیار ضعیف می دانم.

وی پس از سکوت 5 ماهه ای که از تیم ملی کنار گذاشته شده است، گفت: من نمی دانم کادر فنی تیم ملی ووشو با ووشوکارانمان چه کردند که چنین نتیجه ضعیفی گرفتند آنها از فروردین ماه در اردو بودند و دیدارهای تدارکاتی برگزار کردند اما در نهایت نتوانستند به نتیجه خوبی همانند گوانگجو برسند.

وی ادامه داد: در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو برای اولین بار موفق شدیم در ووشو سه مدال طلا و سه مدال برنز کسب کنیم اما پس از چهار سال نه تنها نتوانستیم آن نتایج را تکرار کنیم بلکه فقط توانستیم یک طلا و دو نقره و یک برنز  بگیریم. این نتیجه شاید در نتیجه کلی برای کشورمان خوب باشد اما برای ووشو ضعیف است زیرا  دور قبل ما توانستیم کشورهای چین،کره و ویتنام را هم ببریم و در واقع تمام خوب های آسیا را مغلوب کردیم .

سرمربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2009 کانادا و 2011 ترکیه افزود: تا زمانی که من هدایت تیم ملی ووشو را برعهده داشتم نتایج بسیار خوبی گرفتم اما مسئولان فدراسیون ووشو باید قبول کنند که ضعف کادر فنی باعث شد تا این نتیجه ضعیف را بگیریم.
 
وی ادامه داد: اشتباهات کادرفنی تیم ملی ووشو غیر قابل انکار هست به طور مثال انتخاب اکبر محمدزاده در وزن منهای 56 کیلوگرم کار صحیحی نبود زیرا وی سال هاست که از مسابقات برون مرزی ووشو دور است و مدال جوانان جهان او به چندین سال قبل برمی گردد و بعد از آن در میدان مهمی حضور نداشته است. دیگر اینکه در این وزن همیشه چینی ها از ما قوی تر هستند و امسال اولین بار بود که البته نتیجه را هم دیدیم. در وزن پایین ما باید علی یوسفی در وزن منهای 60 کیلوگرم را که در سال گذشته در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال نقره شده بود و از محمدزاده بسیار آماده تر بود را اعزام می کردیم. علی یوسفی در طول اردوها بسیار زحمت کشید و بارها وزن کم کرد اما متاسفانه از نظر کادر فنی دورماند.

وی افزود: یکی دیگر از اشتباهات کادر فنی در طول اردوها تمرینات نامناسب بود که باعث آسیب دیدگی و یا تشدید آسیب های قدیمی ووشوکارانی شد که قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه خود داشتند و در نهایت از ادامه تمرینات در اردو بازماندند و یکی از شانس های طلا را از دست دادیم.

مربی تیم ملی ووشو در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2013 گفت:کنار گذاشتن من از تیم ملی اشتباهی بود که نتیجه اش هم مشخص شد. من در این 5 ماه سکوت کردم تا با نتایج اینچئون حرفم را بزنم و ثابت کنم که حق با من بوده است، زیرا تا وقتی که من در کنار تیم ملی ملی بودم بهترین نتایج را گرفتیم اما بعد از من ضعف کادر فنی کار خودش را کرد.البته من هنوز نمی دانم چرا علی نژاد ناگهان موضع خود را تغییر داد. او پیش از این گفته بود که برنامه هایم را برای تیم ملی آماده کنم و از من برای تیم ملی استفاده خواهد کرد اما ناگهان ورق برگشت و در مدت دو هفته همه چیز تغییر کرد.

سرمربی تیم ملی ووشو در رقابت های قهرمانی آسیا در سال 2012 اظهار داشت: توانایی های من نه تنها با مدال هایی که در زمانی که هدایت تیم ملی را برعهده داشتم بلکه با عملکردم به عنوان مدرس در دوره های پیشرفته مربیگری ساندا به همگان ثابت شد ،زیرا پس از دوره های مربیگری پیشرفته ساندا که اخیرا برگزار شد از شرکت کنندگان در مورد مدرس های دوره که من و حسین اوجاقی سرمربی فعلی تیم ملی و رامین موحدنیا  بودیم نظر سنجی شد جالب است بدانید که من از 100 نمره 95 امتیاز گرفتم و دو مدرس دیگر زیر 60 امتیاز آوردند. تمام این مدارک در فدراسیون موجود هست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فدراسیون نه تنها قابلیت ها و نتایج خوبی که برای تیم ملی ووشو تاکنون کسب کرده ام را نادیده گرفت بلکه حتی در دو دعوتنامه ای که برای سرمربیگری از کشورهای فرانسه و اردن داشتم نیز مرا حمایت نکردند و نگذاشتند تا با آنان قرارداد ببندم. این حق یک مربی نبود که از سال 1997 تا 2013 میلادی در کنار تیم ملی بوده و در حق من بی عدالتی کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جعفری ، ووشو ، اینچئون ، asian games ، incheon
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ووشو دوست
۱۹:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
سرمربی تیم ملی ایران از جهنانی کانادا تا اخر جهانی ترکیه وی یان دونگ چینی بود در بازیهای اسیایی گوانجو آقای جعفری حتی به عنوان مربی هم حضور نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۴:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۳
ووشو ایران بااقتداربود
امانتایج ضعیف بازی های اسیای کار ووشو راساخت
Iran (Islamic Republic of)
تی شرت قرمز
۱۳:۵۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
باسلام
واقعا برا ووشو ایران تاسف داره که از اوج قدرت و سیر صعودیش این طور عقب گرد کند. اوج اقتدار ووشو با سرمربیگری استاد جعفری بود. ایشون علاوه بر سطح فنی بالا در بحث مربیگری واقعا از لحاظ علمی هم در رابطه با ووشو و ورزش در سطح بالایی هستند.واقعا برای یک رشته ورزشی رو به پیشرفت مثل ووشو کسی لایق تر از ایشون برا سرمربیگری تیم ملی نیس.
آخرین اخبار