تیم ملی بسکتبال بانوان قطر بعد از ممنوعیت بازی چند بازیکن محجبه این تیم در بازی اول آسیایی مقابل مغولستان به میدان نرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال بانوان قطر که با توجه به مجوز فدراسیون جهانی برای استفاده از پوشش های مذهبی در بازی های آسیایی اینچئون شرکت کرده است، صبح امروز در اولین دیدار آسیایی مقابل مغولستان با ممنوعیت چند بازیکن محجبه این تیم برای ورود به زمین مواجه شد. 

بانوان قطری بعد از این اتفاق حاضر به بازی مقابل مغولستان نشدند و نتیجه بازی طبق قوانین 20 بر صفر به نفع مغولستان ثبت شد.

گفتنی است طبق اعلام فدراسیون جهانی ممنوعیت حجاب در بسکتبال به مدت 2 سال به طور آزمایشی لغو شده است. هر چند در بیانیه ی فدراسیون جهانی اعلام شده بود که فدراسیون هایی که به صورت استثناء اجازه بازی با پوشش مذهبی را پیدا می کنند باید درخواست رسمی خود را با دلایل کامل به فدراسیون جهانی ارائه کنند و در صورت موافقت فدراسیون جهانی هر سال یک بار دیگر همین درخواست را تکرار کنند.

بازیکنان در مسابقات بسکتبال 3 نفره به صورت نامحدود اجازه بازی با پوشش مذهبی در مسابقات را دارند مگر اینکه پوشش آنها باعث ایجاد خطر در زمین مسابقه شود.

مسئولان ورزشی قطر با ابراز بی اطلاعی از دلیل منع حضور بازیکنان محجبه بسکتبالیست این کشور تاکید کردند که بازیکنان هندبال بانوان قطر با وجود حجاب اسلامی در این دوره از بازی های آسیایی بدون بروز مشکل بازی کرده اند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی ، بانوان ، قطر ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار