"قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه"، "کسی که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد"، "باهوش از نظر سیاسی"، "قدرتمندترین مرد عراق"، "فرمانده بی‌بدیل"، "پیروز بزرگ"، "خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش"، "شخصیتی دارای جاذبه بی‌حد و حصر"، "یک متفکّر عمیق استراتژیک"، "سلاح مخفی ایران"، "نخبۀ گمنام" و... از جمله القابی است که سیاستمداران، افسران و فرماندهان ارتش یا سازمان‌های نظامی دنیا، وی را بدان‌ها نامیده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ تروریست‌های مسلح داعش از 10 ژوئن امسال یعنی حدود سه ماه پیش، از مرزهای سوریه وارد استان‌های شمالی عراق شدند و با انجام عملیات‌های تروریستی پی در پی، سعی در تصرف مناطق بیشتری از این کشور جنگ‌زده داشتند. شهر موصل در استان نینوا نخستین شهری بود که تروریست‌های خطرناک داعش بدان یورش بردند.

*** منطقه استراتژیک "کردستان": اولویت اصلی داعش

با تجاوز مستقیم تروریست‌های داعش به عراق، کردهای غیور این کشور نیز پا به پای سایر قومیت‌ها به صفوف پیوسته مردمی برای مقابله با شبه‌نظامیان پیوستند. تقریباً هیچ روزی نبود که درگیری‌هایی میان نیروهای کرد و تروریست‌های مسلح در شهرهای گوناگون رخ ندهد.

مقاومت کردهای عراق در برابر داعش، در حالی صورت می‌گرفت و بر شدت آن افزوده می‌شد که تروریست‌ها با تشکیل "خلافت" و انتشار نقشه‌ای فرضی، هدف و چشم‌انداز آتی خود را ترسیم کرده بودند و انتظار داشتند سایر مسلمانان نیز با آنان همراهی کنند.

یکی از اولویت‌های اصلی در این نقشه، "استقلال کردستان" بود؛ به ویژه آنکه چپاول پالایشگاه‌ها، چاه‌های گازی و نفت‌خام در منطقه کردستان عراق، شاهراه درآمد تروریست‌ها برای تأمین تجهیزات و تسلیحات جنگی محسوب می‌شد.

*** تلاش مشترک داعش، سیا و موساد برای تجزیه کردستان

"تجزیه عراق" اولاً تنها آرزوی داعش نبود و ثانیاً داعش در داشتن این آرزو، تنها نبود. جداسازی کردستان عراق از این کشور، از گذشته هدف بدخواهان بوده است.

در رأس آن‌ها منافع ژئوپلتیکی ایالات متحده ایجاب می‌کند که بی‌ثباتی بر منطقه حاکم باشد و چه بی‌ثباتی‌ای بیشتر از تجزیه قومیتی کردستان از کشور عراق و نشاندن گروه‌های تابع آمریکا بر مسند حکومت بر این منطقه؟!

در خبرها آمده که طی چند روز گذشته 130 هزار کرد از روستاهای کردستان در شمال سوریه به مرزهای ترکیه گریخته‌اند و کار به جایی رسیده که کردهای تجزیه‌طلب پ.ک.ک (حزب کمونیستی کارگری کرد) پناه‌جویان را به ایستادگی و دفاع در برابر حملات داعش فراخواندند.

*** مبارزه حقیقی و مبارزه جعلی

الف) آمریکا بالاخره جنگ علیه سوریه را کلید زد

یک نگاه از بالا نشان می‌دهد با وجود نقش‌آفرینی مستقیم غرب در بحران سوریه (آغاز از 2011)، هیچ دستاوردی در سرنگونی و حتی تضعیف نظام مشروع و مردمی "بشاراسد" حاصل نشد. طبیعی است وقتی ابرمستکبری چون آمریکا، نتوانست از طریق آشوب‌افکنی‌های داخلی توسط تروریست‌ها، این نظام را ساقط کند، پس اوضاع را برای مدتی رها می‌کند تا در فرصتی مناسب شخصاً وارد عملیات نظامی شود. این فرصت مناسب اکنون "به نام داعش، به کام آمریکا" حاصل شده و آمریکا نخستین بمباران هوایی علیه سوریه را کلید زده است.


بنابراین داعش از همان ابتدا با لشکرکشی به عراق، تنها قصد داشت به گل‌آلود کردنِ آبی دست بزند که پس از مدتی نظامیان آمریکایی برای گرفتن ماهی‌های خود از آن، در منطقه حاضر شوند.

رهبر معظم انقلاب نیز روز دوشنبه 24 شهریور پس از سپری شدن دوران بستری در بیمارستان، اظهارات آمریکا درباره داعش را پوچ و توخالی خواندند، این ائتلاف و این مبارزه جعلی را بی‌نتیجه دانسته و صراحتاً اعلام کردند:

«آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند. خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند… ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت و آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند، در عراق و سوریه هم انجام دهند.»

ب) تارومار داعش به دست فرماندهان ایرانی

سروصدای زیادی که داعش با ارعاب و وحشت‌افکنی به راه انداخت، به سادگی با تشکیل "ائتلاف آمریکایی ضدّ داعش" و نشست پاریس خاتمه یافت. افکار عمومی دنیا هنوز متحیّر این "مبارزۀ جعلی" و همچنان منتظر نتیجه عملی این همه ادعای مبارزه با تروریسم هستند. 

در سوی دیگر میدان، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تازه‌ترین اظهارات، با بیان اینکه مردم و ارتش عراق کاملاً قادر هستند با نیروهای داعش مقابله کنند افزود:

"آن‌ها اگر کمکی نیاز دارند ایران می‌تواند به آن‌ها یاری برساند، زیرا اگر کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را تصرف می‌کرد و در همین راستا باید بگویم که سردار سلیمانی با ۷۰ نفر جلوی تروریست‌های داعش در اربیل را گرفتند. فرماندهان ما به ملت و نیروهای مردمی عراق کمک کردند ولی آمریکا به جای اینکه داعش را بمباران کند، اقدام به بمباران نیروهای عراقی می‌کند"!

همزمان با اثبات سردرگمی آمریکا در مواجهه با داعش، موفقیت سپاه قدس ایران در حفظ کردستان و ارائه مشاوره نظامی به نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، خبرگزاری آلمانی "دی‌ولت" گزارشی با عنوان "آیا بهتر نیست آمریکایی‌ها در سیاست‌هایشان برای خاورمیانه با ایران همکاری کنند؟" منتشر کرد.

*** "سرلشکر حاج قاسم سلیمانی" کیست؟

قاسم سلیمانی در سال 1335 در روستایی کوهستانی در استان کرمان به دنیا آمد. او در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود و در سال 1376 از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.


خبرگزاری آلمانی "زنیت آنلاین" 8 سپتامبر در گزارشی با تبیین وضعیت نابسامان عراق، نوشت: «ژنرال سلیمانی، مأموریت خود در مبارزه با داعش را به بهترین نحو به انجام رساند. بند 152-154 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، یک سیاست خارجی پویا و انقلابی از مسئولان کشور می‌خواهد. سلیمانی توانست چنان شگفت‌انگیز از عهده این مسئولیت بربیاید که حتی ژنرال "دیوید پترائوس" آمریکایی هم نتوانست ذوق‌زدگی‌اش را پنهان کند.»

رسانه‌های غربی در ماه‌های گذشته، از شخصیت، سوابق و فعالیت‌های حاج قاسم بسیار گفته و نوشته‌اند.

"قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه"، "کسی که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد"، "باهوش از نظر سیاسی"، "قدرتمندترین مرد عراق"، "فرمانده بی‌بدیل"، "پیروز بزرگ"، "خطرناک‌ترین سردار ایرانی در نبرد با داعش"، "شخصیتی دارای جاذبه بی‌حد و حصر"، "یک متفکّر عمیق استراتژیک"، "سلاح مخفی ایران"، "نخبۀ گمنام" و... از جمله القابی است که سیاستمداران، افسران و فرماندهان ارتش یا سازمان‌های نظامی دنیا، وی را بدان‌ها نامیده‌اند.

*** "شهید زنده" ماندگارترین لقب

قاسم سلیمانی علاوه بر دارابودن قابلیت‌های فردی و تجربه بی‌نظیر در فرماندهی جنگ و مبارزه با متجاوز به خصوص در مناطق مرزی عراق، همان کسی است که از جانب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا لقب "شهید زنده" به وی داده شده است.

«عده‌ای هم (اگرچه) به جبهه‏‌هاى جنگ رفتند و خطر را پذیرفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و همۀ نیروى خودشان را صرف کردند، اما خداى متعال خواست اینها زنده بمانند و برکاتشان براى کشورشان و دنیاى اسلام ادامه پیدا کند. سردار سلیمانى هم ایثارگر است، او هم یک شهید است... این سرداران، شهید زنده ‏اند؛ به شرطى که این راه را ادامه دهند. البته این شرط و شروط براى همه است.»

خبرگزاری "اشپیگل" با اذعان به شجاعت و محبوبیت سردار سلیمانی، شهرت اولیۀ این سردار ایرانی 57 ساله را به دلیل عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق می‌داند. گفتنی است گروه‌های مسلح ارتش عراق پس از دو ماه مقاومت توانستند آمرلی را از محاصره تروریست ‌ها در آورند و اشپیگل این موفقیت بزرگ را از آن "سلیمانی" قلمداد کرده است.


در عین حال به دشواری می‌توان از میان ابعاد شخصیتی حاج قاسم، بین غلبۀ "قدرت" یا "محبوبیت"، یکی را انتخاب کرد:

به اشتراک گذاشتن عکس‌های منتسب به این فرمانده سپاه قدس، به مشغولیت روزانۀ سایت‌های رسمی، خبرگزاری‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. این عکس‌ها و خبرها هرچند علامت پرمخاطب بودن اخبار مربوط به حاج قاسم است، اما صحت آنان تاکنون اثبات یا تأیید نشده است. همچنین در خصوص زمان و مکان دقیق این عکس‌ها در فضای مجازی، شاخصه‌های تشخیص هویت و... هیچ اظهار نظری از سوی مقامات ایرانی صورت نگرفته است.





حجم عظیم شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره سرلشکر سلیمانی، نشان‌دهنده اهمیت نقش مشورتی و حمایت‌های ایران در مقابله با تروریسم داعش است. عزم ایران برای نابودی تروریسم در منطقه شامل ادعاهای توخالی و ابراز نگرانی نیست و در عمل شاهد موفقیت ارتش عراق و بسیج مردمی این کشور با حمایت مستشاری جمهوری اسلامی ایران هستیم.

گزارش از طاهری

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۴
خدا قوت سردار قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۴
دست مریزاد حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
masoud s
۰۹:۰۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۳
زنده باد سر لشكر حاج قاسم سليماني
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۱۷:۴۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۳
خدا حفظت کنه.خدا بهت عزت و شرف بده.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۰:۱۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
خدا قوت سردار انشاا. همیشه سالم وتندرست باشید وخداوند بر عمر پر برکت شما بیفزاید.
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۶:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
ما در این کشور غیورمردان بی ادعای زیادی داریم که سردار سلیمانی نمونه ای پر افتخار هستند.
برای مبارزه با داعش نیازی به ائتلاف چند کشور نیست.
چند سردار ایرانی مانند سردار سلیمانی برای مبارزه با داعشیان کافی است.
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۰:۱۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۳
زنده بادتمام سربازان سر افراز ایران از جمله حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
کور بشن دشمنان حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۳
دشمنان بدانند ایران مثل سردار سلیمانی زیاد دارد و در مواقع لزوم آنها را رو خواهد کرد.
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
دزفولی
۲۰:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
همه بدانندسرلشکرسلیمانی یکی ازمیلیونهاسرداروسربازان اسلام وولایت است
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۰:۱۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
درود بر رهبر عزيزمان
United States of America
محمد
۱۰:۱۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
حاج قاسم نمونه ای از سربازان ولایت است.امریکا بداندوسگ نگهبانش اسراییل وداعشی هابدانندحاج قاسمهایی هستندکه منتظر امررهبری هستندکه حماسه ازادی کامل عراق وسوریه وفلسطین رابیافرینند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۲۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۳
در پناه حق سلامت و موفق باشی سردار
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۲:۴۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۳
درود بر سردار مسلمان ایرانی از دیار سلمان فارسی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
خداپشت وپناهت حاجی یادنیروهای مخلص دوره جنگ افتادم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۰۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
خداوند حافظ و نگهدار این سردار بزرگ باشد. ان شاء ا... ازادی قدس
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۱۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
درود بر سردار دلیر
دشمن بداند ما هر کداممان یک سرباز هستیم مثل حاج قاسم, تشنه شهادتیم, همواره از مظلوم دفاع میکنیم, گوش به فرمان رهبر بزرگواریم, با تمام قدرت و ایمان به راهمان ادامه میدهیم تا ظهور سرورمان آقا امام زمان عج
مرگ بر اسرائیل_ مرگ بر آمریکا_ مرگ بر انگلیس و تمام ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
سلام ودرود خدا برمرد مجاهد بی ادعا و یاور رهبر
Iran (Islamic Republic of)
علی نجفی
۰۲:۳۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
حاجی خداوند همیشه پشت وپناهت.ارزومه که سرباز رکاب شماباشم.همیشه دعاتون می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
حاج قاسم خدا قوت.ارزو دارم سرباز رکاب شما باشم. حضرت مهدی نگهدارتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
چو ایران نباشد تن من مباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خدا قوت
Germany
علی
۱۹:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خدا حفظ ات کند
United States of America
alireza
۱۷:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
آرزوی مادررکاب توبودن است.همیشه سلامت باشی.
Iran (Islamic Republic of)
سيداحمد
۱۴:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خداوند يارونگهدار سردار ايراني باش
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۴:۲۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
افتخار هر ایرانی حاج قاسم سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
مظلومان منطقه چشم براهت هستند ای سرباز امام زمان(عج).خدا دستت را در دست بر حقش بگذارد.
-
سلیمان یوسفی نیا
۱۴:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خداقوت سردارپیروزی از آن دلاورمردانی چون شماست.
-
ابوالفضل ـ م
۱۳:۵۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
زنده باد فرمانده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۲۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
آدم با دیدن همچین دلاور مردانی غرور تمام وجودشو میگیره و افتخار میکنه به ایرانی بودنش،امیدوارم این حاج قاسم ما که افتخار یک ملته هرجا که هست صحیح و سلامت باشه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۱۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خداوند حفظش کند که مبارز واقعی هست و جانش را کف دست میگذارد و مبارزه میکند همچون شهیدان خرازی و باکری و همت ها
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۳۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خیلی پهلوانی سردار. ما جوانا سربازتیم حاجی.
Netherlands
علی
۱۰:۵۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
زنده باد حاج قاسم خاک پاتیم حاجی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
به عنوان رزمنده 8سال دفاع مقدس و بعنوان یک بسیجی به شما افتخار میکنم
سردار یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۹:۴۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
درود بر سرداران بزرگ اسلام
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۰۹:۳۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
سربازگمنام امام زمان عج خداقوت.انتنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
امثال حاج قاسم توی قلب ما ایرانیها جادارد
خدا یا تو حافظش باش ...
United States of America
رضا
۰۹:۳۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
سلام ودرود خدا بر رهبر انقلاب و حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خداوند شما را حفظ كند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
پوزه همه غربی ها را به خاک مالیدی / دیگر هیچ نظامی غربی نمی تواند ادعایی در مقابل نظامیان ایرانی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
انشاء الله خداوند سلامتي كامل و عمر باعزت همراه با سرفرازي و پيروزي به شما وتمام لشگريان اسلام عطا نماييد . عشق فقط عشق علي
Iran (Islamic Republic of)
میرزا
۰۶:۱۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
زنده باد سردار بزرگ ایرانی که نام تمام سرداران بزرگ ایران زمین از قدیم تا به حال را زنده کردی به عنوان یک ایرانی مسلمان به تو افتخار می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
دوستت داریم
Germany
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
حاج قاسم خدا حفظت كنه.
بدون كه دعاي ما بدرقه راه تو و يارانت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
حاجی قربانت. التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
افشین تهران
۰۰:۲۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
مالک اشتر زمانه سالم و پاینده باشی که ما همیشه بتو و یارانت افتخار میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
درود بر سرباز ولایت
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۴۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
درود خدا بر سرداران غیور سپاه اسلام.
حاج قاسم به داشتن شما خیلی افتخار میکنیم و خدا را شاکر یم.
واقعا جای غرور داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
زنده باشی سردار ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۲۳:۲۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خدایا کسانی که با تمام وجود برای رضایت تو و خدمت به خلق تلاش می کنند در پناه خودت از گزند دشمنان مصون باشند و دعای خیر ما بدرقه راهشان
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۱۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
در پناه امام زمان (عج)همیشه پیروز و سلامت باشی حاج قاسم
آفرین به غیرت و شجاعتت........
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
درود درود بزرگمرد دنیای اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۲۲:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سلام خدابر مردان بي ادعاي سپاه اسلام
Iran (Islamic Republic of)
فيضي نژاد
۲۲:۰۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
زنده باد سردار رشيد اسلام و مسلمين
سردار ما ملت ايران به داشتن سرداري همچون شما به خود مي باليم و آرزوي سلامتي و پيروزي شما را در تمام عرصه نظامي وعلمي و جهادي را از خداوند متعال خواستاريم و اي كاش روزي برسد كه من هم در كنار شما باشم
Iran (Islamic Republic of)
حسین خوارزم
۲۱:۵۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
درود خداوند بر حاج قاسم .... زنده و پاینده در پناه امام زمان (عج)
United States of America
دوستدار عدالت
۲۱:۴۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
زنده باد سردار سلیمانی پاینده باد آزادمردان شجاع (سید حسن نصراله)که سربازان راه حق وحقیقت هستند.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۳۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
ای یار امام و رهبر همیشه موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
مجيد حيدري پور
۲۱:۳۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خدا قوت سردار قهرمان . تو مايه عزت و سربلندي ايران و اسلام هستي . دستت را از راه دور مي بوسم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سلام و درود خداوند بر بندگان صالح خدا ومردان نیک روزگار
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۱:۱۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
درود بر سردار سرافزار ایران
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سلامتییش صلوات
الهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
درود بر این مغز متفکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
اجرت با امام حسین سردار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
زنده باشی حاج قاسم زنده باشی حامی اسلام و حامی ولایت امام زمان نگهدارت باشد انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سردار خداقوت ایرانی شجاع
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
هر کدام از ما هم میتوانیم یک سردار سلیمانی باشیم اگر راهمان همان باشد که سید علی برایمان ترسیم کرده است
درود بر تمام آزاد مردانی که از شیطان بزرگ واهمه ای ندارند
درود بر تمام آزاد مردانی که در جاده انقلاب کم نیاوردند
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۰:۱۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
شما افتخار ایرانی مابه داشتن فرماندهی همچون شما میبالیم درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
YADOLLAH RAHMANI
۲۰:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
دست حق نگهدارت سردار خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۵۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
درود بر سردار ایران.
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۹:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
واقعا ممنونتیم ای سردار بی ادعا در ایران وعراق وسوریه گل کاشتی برای سلامتی شما وخانواده گرامیتون دعا میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
یاعلی دریاب مردان خداراحاج اقا خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
درود بر سردار سپاه اسلام سلامت و پیروز و سربلند باشی و چشم دشمنانت کور باد.همیشه دعا گویت هستیم.
علی یارت حق نگهدارت
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
واقعا شخصیتش رو دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۹:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سردار خدا پشت و پناهت سردار افتخار ایرانی سردار احساس غرور میکنم با وجود امثال شما
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۹:۰۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سردار خدا پشت و پناهت سردار افتخار ایرانی سردار احساس غرور میکنم با وجود امثال شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
نمیدونم چگونه احساساتمو نسبت به سردار پاسدار حاج قاسم سلیمانی بیان کنم فقط میتونم بگم که حاجی سربازتیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
همگی برای سلامتی و طول عمر حاج قاسم و همرزمانش دعا میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۱۸:۳۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سلام و درود به حاج قاسم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خدا کمکش کرده خدا بیشتر کمکش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
درود بر شرف همه سربازان اسلام زنده باد سردار اسلام خدا تو و سربازانت را نگه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خداوندپشت وپناه شما وامثال شما باشد انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
حاجی خیلی مخلصیم کاش یکی از سربازات بودم
زنده باد زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
رادمهر
۱۸:۱۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خداوند حافظ و نگهدارت باشه حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
حاج قاسم به شما افتخار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۰۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
تمام رزمنده گان دوست داریم مخصوصا حاج قاسم را
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۰۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خدا دشمنانت را ذلیل وخوار نماید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۴۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
فقط می تونیم بگیم دمت گرم فرمانده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۴۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
بگین ماشاءالله....
Iran (Islamic Republic of)
علی دهقانی
۱۶:۲۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خداوند یارو یاورت باشه حاج قاسم که باعث افتخار ایرانیان هستید-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
سلامتی هرچی دلاور و مدافع کشور عزیزمون ایران هست از جمله حاج قاسم صلوات
Iran (Islamic Republic of)
حدیثه
۱۵:۵۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
انشاءالله در زمره ی فرماندهان دلاور سپاه امام زمان(عج) قراربگیرند.
حاج قاسم,علی یارت...
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۵۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
حاج قاسم سرباز گمنام امام زمان(عج) پاینده باشی .
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۵:۴۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
ايران اي وطن من
زنده ماني و جاويدان
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا
۱۵:۴۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
حاج قاسم ایران،حاج قاسم عراق،حاج قاسم لبنان،حاج قاسم غزه،حاج قاسم سوریه،حاج قاسم اروپا-آمریکا-آفریقا-آسیا،حاج قاسم همه جا
خدانگهدارت باشد سردار
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۱۵:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
زنده باد حاج قاسم.زنده باد زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۰۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
دوست داریم حاجی
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۴:۴۸ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
حاج قاسم افتخار شهر ماست
-
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
خدا قوت قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
زنده باشی امیرسر افراز ایرانی خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ایدین
۱۳:۵۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
فقط حاج قاسم
۱۲
آخرین اخبار