برنامه بازی‌های ورزشکاران ایران در روز ششم المپیک آسیایی

دانشور طلایی شد/ چهارمین طلا برای کاروان ایران/صعود بسکتبال ایران با صدرنشینی گروه E

ورزشکاران ایران در روز ششم بازی های آسیایی در 9 رشته به رقابت پرداختند و موفق به کسب چهار مدال شدند

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت‌های المپیک آسیایی اینچئون امروز روز ششم خود را آغاز  و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

برنامه ورزشکاران ایران به شرح زیر است:


3 مهر
بدمینتون :
ثریا آقایی و سروش اسکندری

تیروکمان رشته کامپوند در 2 بخش تیمی و انفرادی :
مردان : امیر کاظم پور - اسماعیل عبادی
بانوان: شبنم سرلک

دوچرخه سواری ماده کایرین :
محمود پراش و محمد دانشور

بسکتبال :
ایران - فیلیپین

شنا:
مهدی انصاری 50 متر پروانه
آرشام میرزایی 100 متر آزاد
احمدرضا جلالی 100 متر آزاد

قایقرانی در ماده رویینگ :
محسن شادی تک نفره
تیم رویینگ 8 نفره مردان
تیم رویینگ 2 نفره مردان
سولماز عباسی تک نفره بانوان
تیم ملی 4 نفره بانوان

تیراندازی :
امیر چاووشی تراپ دوبل
سیاوش خوشنویس تراپ دوبل
مسعود عزیزیان تراپ دوبل
حسین باقری 50 متر درازکش
مهدی جعفری پویا 50 متر درازکش
ساسان شهسواری 50 متر دراز کش
تیم ملی مردان 50 متر دراز کش

هندبال :
ایران - کره جنوبی

والیبال:
ایران - هنگ کنگ



 


4 مدال حاصل کار روئینگی های ایران


 رقابتهای روئینگ بازیهای آسیایی با کسب یک مدال طلا و سه برنز برای ایران به پایان رسید.

 رقابتهای روئینگ بازیهای آسیایی به پایان رسید که در روز آخر این مسابقات محسن شادی به مدال طلای تک نفره مردان رسید، سولماز عباسی در تک نفره سبک وزن زنان صاحب مدال برنز شد و تیم دو نفره مردان هم با ترکیب مجتبی شجاعی و امیر رهنما دیگر برنز ایران را بدست آورد.

پیش از این هم در روز گذشته تیم روئینگ چهار نفره سبک وزن دختران(سولماز عباسی، حمیرا برزگر، نازنین ملایی و مهسا جاور) به مدال برنز دست یافته بود.

در روز آخر این مسابقات تیم روئینگ هشت نفره مردان ایران در رده پنجم قرار گرفت که در این ماده چین، ژاپن و هند مدالهای طلا، نقره و برنز گرفتند و تیم چهار نفره دختران در رده ششم قرار گرفت.

 تیم قایقرانی روئینگ دو نفره ایران به مدال برنز بازیهای آسیایی رسید

تیم روئینگ دونفره ایران متشکل از شجاعی و رهنما موفق شدند به مدال برنز بازیهای آسیایی برسند. در این ماده قایقرانان چین و چین تایپه طلا و نقره گرفتند.

تیراندازان مرد ایران در رده هفتم مسابقات تفنگ 50 متر درازکش قرار گرفتند


در روز ششم بازیهای آسیایی 2014 اینچئون، رقابتهای تیراندازی برگزار شد که در مرحله مقدماتی 50 متر تفنگ درازکش، مهدی جعفری پویا هفدهم شد، ساسان شهسواری در رده 25 قرار گرفت و حسین باقری جایگاهی بهتر از 28 بدست نیاورد. ایران در امتیازات تیمی این ماده نیز مجموعا هفتم شد.

مسابقات فینال انفرادی این ماده ساعتی دیگر برگزار می شود.

علی رهنما، یکی از دو پاروزن ایران در رویینگ دو نفره مردان که موفق به کسب مدال برنز شد، گفت:" یا باید مدال می گرفتم یا جنازه ام از آب بیرون می آمد."

این ملی پوش تیم رویینگ مردان که بعد از خارج شدن از آب، حال جسمی خوبی نداشت، درباره شرایطی که برایش پیش آمده، گفت:" باید هر طور بود، مدال می گرفتم و به همین خاطر در طول مسابقه به ویژه در چند متر پایانی، فشار زیادی به من وارد شد. اما مهم نیست. باید مدال می گرفتم که این اتفاق افتاد. ترجیح می دادم اگر مدال نمی گیرم، جنازه ام از آب بیرون می آمد."

او که اولین دوره بازی های آسیایی را تجربه می کند، ادامه داد:" غیرت گذاشتیم تا مدال بگیریم و این، همه توان ما بود. ان شاالله با تمرین بیشتر برای کسب مدال خوشرنگ تری آماده می شویم."


سولماز عباسی:تمام توانم را گذاشتم تا مدال بگیرم

سولماز عباسی که در رویینگ تک نفره زنان به مدال برنز رسید، تاکید کرد که او همه توانش را گذاشته و زورش به دو رقیب کره ای و هنک کنگی نرسیده است. این ملی پوش قایقرانی که دیروز هم در چهار نفره به مدال برنز رسید، بعد از پایان رقابت امروز و کسب مدال برنز گفت:" رقابت خوبی بود. خیلی خوشحالم که دومین مدال را هم گرفتم. البته تا چند متر آخر دوم بودم اما حریف هنک کنگی خیلی قوی بود و مرا گرفت. با این حال ناراحت نیستم. من به این موضوع فکر می کنم که همه توانم را گذاشته ام و این مدال برای خودم بسیار ارزشمند بود. "او ادامه داد:" البته من هم دوست دارم مدال بهتری بگیرم و این مستلزم اینست که فاصله مان را با کشورهای شرق آسیا و رقبای اصلی مان کم کنیم."عباسی در رابطه با پیشقراول بودن بانوان در تعداد مدال های کاروان با خنده گفت:" خانم ها همیشه جلو هستند. خوشحالم که الان فضایی فراهم شده که این موضوع دیده می شود. به هر حال من امیدوارم این مدال ها و موفقیت ها در حوزه بانوان به توجه بیشتر به ورزش بانوان کمک کند." 

عضو تیم ملی رویینگ دو نفره مردان بعد از کسب مدال برنز گفت: از خدا تشکر می کنم که نتیجه زحمات ما را با این مدال برنز داد.

مجتبی شجاعی افزود: سطح مسابقات واقعا بالا بود و ما هم عملکرد قابل قبولی داشتیم. طوری که علاوه بر کسب مدال برنز رکورد خوبی ثبت کردیم و توانستیم رکورد ایران را هم به میزان جا به جا کنیم.

وی ادامه داد:خوشحالم که امروز هوا خوب بود و مسابقه دادیم .اگر هوا مثل دیروز بارانی بود حتما در کیفیت کارمان اثر می گذاشت و نمی توانستیم به این خوبی پارو بزنیم.

شجاعی که در دوره گذشته عنوان پنجمی بازی های آسیایی را در همین ماده به دست آورده بود، خاطر نشان کرد: اردوی دو ماهه ای که در چین داشتیم خیلی در موفقیت ما در این بازی ها تاثیر داشت آقای لیو مربی چینی ما در این تمرینات بود که زحمت زیادی برایمان کشید.

قایقران طلایی ایران بعد از پایان مسابقه امروز تست دوپینگ داد

محسن شادی در روئینگ تک نفره سنگین وزن امروز موفق شد در بازی‌های آسیایی به مدال طلا دست پیدا کند.وی بعد از پایان این مسابقه تست دوپینگ داد.پرونده روئینگ ایران با دو مدال برنز و یک طلا بسته شد.

تیراندازان کشورمان در دوبل تراپ عنوان‌های جهاردهم و بیست‌وچهارم شدند

 مسابقات تیراندازی دوبل تراپ مردان در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز (پنج‌شنبه) پیگیری شد که ایران در این بخش ۳ نماینده داشت.مسعود عزیزیان که یکی از شرکت کننده‌های کشورمان بود نتوانست حد نصاب مناسبی را کسب کند و از جدول مسابقات کنار رفت اما امیر چاوشی و سیاوش خوشنویس، ۲ تیرانداز دیگر کشورمان به رقابت پرداختند.چاوشی در این بخش با امتیاز ۱۳۱ در رتبه چهاردهم ایستاد و خوشنویس نیز موفق شد ۱۲۶ امتیاز کسب کند و در رتبه بیست و چهارم قرار گرفت.در بخش تیمی هم تیم ایران به دلیل کنار رفتن عزیزان نتوانست عنوانی کسب کند و جدول خارج شد.

دوچرخه سواران ایران در ماده کایرین بازیهای آسیایی مسابقه دادند

مرحله مقدماتی مسابقات دوچرخه سواری ماده کایرین برگزار شد که محمود پراش در گروه شش نفره پنجم شد. پراش در گروه شانس مجدد نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.در گروه سوم، محمد دانشور دوم شد و به دور دوم راه یافت.

امینی:این مدال ها حاصل کار دوستان قبلی است

غلامرضا امینی، رییس جدید فدراسیون قایقرانی بعد از کسب یک مدال طلا و دو برنز رویینگی های ایران در رقابت های امروز گفت: این مدال ها نتیجه زحمات مدیران قبلی فدراسیون بود.

غلامرضا امینی افزود: خوشحالم که توانستیم با محدودیت امکاناتی که داریم این نتیجه را بگیریم. البته این مدال ها مزد زحمات مدیران قبلی فدراسیون بود که به دست آمد.وی ادامه داد:تنها ضعف بچه های ما کمبود تجربه است و این که در پیست های استاندارد تمرین نمی کنند. شاید اگر آنها در پیست استاندارد تمرین می کردند دست قایقران هایی مثل عادل حبیبیان هم از مدال کوتاه نمی ماند.او به رشد قایقرانی ایران در رشته رویینگ نسبت به بازی های آسیایی چهار سال قبل اشاره کرد و گفت :محسن شادی واقعا شاهکار کرد.او در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو در سبک وزن مدال طلا گرفت اما اینجا در سنگین وزن که یک رشته المپیکی است موفق شد قهرمانی آسیا را از آن خود کند. 

رقابت تمام ایرانی مرحله حذفی کامپوند بانوان بازیهای آسیایی را شبنم سرلک برد

  رقابت‌های تیروکمان در بخش کامپوند تیمی و انفرادی بازی‌های آسیایی صبح امروز (پنجشنبه) برگزار شد که در انفرادی زنان، شبنم سرلک در دور اول حریف مغولستانی را شکست داد و در دور دوم با سکینه قاسم پور، دیگر ملی‌پوش ایرانی روبرو شد. او موفق شد مقابل قاسم پور هموطن خود نیز پیروز شد.در کامپوند انفرادی مردان نیز اسماعیل عبادی و امیر کاظم پور به جمع هشت نفر برتر راه یافتند. در مرحله یک شانزدهم عبادی حریف عراقی و کاظم پور حریف ویتنامی را برد.مسابقات فینال رقابت‌های کامپوند ساعت 14:30 برگزار می‌شود. 

تنها نماینده مرد بدمینتون ایران از بازیهای آسیایی اینچئون کنار رفت

سروش اسکندری تنها نماینده بدمینتون مردان ایران در بازیهای آسیایی، در اولین مسابقه اش برابر سون وان هو از کره جنوبی قرار گرفت که با نتیجه دو بر صفر (21-8 و 21-10) شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.اسکندری در شورع مسابقه نبرد پایاپایی داشت اما حریف کره ای در ادامه از او فاصله گرفت.در طول مسابقه اسکندری با این که از حریف عقب بود اما دست از تلاش نمی کشید و تا امتیاز آخر مبارزه کرد. حتی امتیازات پایانی که اسکندری بدست اورد تشویق تماشاگران کره ای را به همراه داشت.ثریا آقایی تنها دختر بدمینتون باز ایران هم که دیروز حریف مغولستانی را شکست داد امروز در دور دوم مسابقه می دهد.

پوریا:از اسکندری انتظار ویژه ای نداشتیم

رییس فدراسیون بدمینتون گفت : از ابتدا هم انتظار ویژه از سروش اسکندری نداشتیم و برای کسب تجربه از وی خواستیم تا در اینچئون رقابت کند اما این بازیکن در مقابل حریف کره ای خود خوب کار کرد.

محمدرضا پوریا  با اشاره به شکست اسمندری در مقابل حریفی از کشور میزبان گفت : بازی خیلی سختی بود اما اسکندری بدون استرس تا لحظه آخر به رقابت خود ادامه داد.وی گفت: با توجه به شرایط مستبقات و شناختی که از قدرت حریفان وی داشتیم، انتظار کسب پیروزی از وی نداشتیم و فقط اینچئون را فرصتی برای کسب تجربه اسکندری برای حضور در رویدادهای مهم بعدی می دانستیم.

رییس فدراسیون بدمینتون با اشاره به پایین بودن میانگین سنی ورزشکاران ایران گفت: اسکندری در حال حاصر ٢٣ سال سن دارد و مطمئن باشید می تواند در آینده موفقیت های بیشتری به دیت بیاورد. این ورزشکار حداقل هست سال دیگر میتواند در بعد قهرمانی حضور داشته باشد.وی همچنین با اشاره به نبود مربی در کنار بدمینتون بازان کشورمان گفت : با توجه به تک نفره بودن ترکیب مردان و زنان ما ، نبود مربی چندان مشکل ساز نشد. صمن اینکه آقای کاوه محرابی که از بدمینتون بازان خوب کشورمان است و در خارج از ایران زندگی می کند روز گذشته به عنوان همراه، ملی پوشان را کوچ کرد.


 بدمینتون‌باز زن کشورمان در مصاف با حریف هندی خود شکست خورد

در ادامه رقابت‌های بدمینتون هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز (پنج‌شنبه) ثریا آقایی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ساینا نوال از هند رفت و شکست را پذیرا شد.

آقایی این دیدار را با نتیجه ۲ بر صفر (۲۱-۷ و ۲۱-۶) به دانرده مدال برنز المپیک واگذار کرد تا از راهیابی به جمع ۸ بدمینتون باز برتر زن بازی‌های آسیایی باز بماند.

بدمینتون‌باز زن کشورمان در اولین مسابقه خود در مصاف با حریف مغولستانی موفق شده بود با نتیجه ۲ بر صفر پیروزی برسد.

آقایی بدمینتون باز کشورمان گفت: از خودم راضی‌ هستم و امیدوارم بتوانم به عنوان اولین زن بدمینتون‌باز ایران سهمیه المپیک ریودوژانیرو را بگیرم.

 ثریا آقایی پس از شکست مقابل ساینا نوال از هند اظهار داشت: این اولین تجربه بین‌المللی من بود. حریف من نفر هفتم یا هشتم رنکینگ جهانی بود و من به کم تجربگی‌ام باختم.




مرحله مقدماتی بسکتبال بازی های آسیایی 2014؛

ایران با چنگ و دندان فیلیپین را شکست داد!/ صعود ایران با صدرنشینی گروه E

تیم ملی بسکتبال ایران با چند پرتاب پنالتی دقیقه آخر موفق به شکست فیلیپین در دومین بازی مرحله مقدماتی بازی های آسیایی 2014 شد.

تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین که اولین بازی مرحله مقدماتی خود را مقابل هند برده بودند برای صدرنشینی گروه E به مصاف هم رفتند.

سرلک از رقابت‌های تیروکمان کنار رفت

ملی‌پوش کامپوند بانوان ایران در دیدار با نماینده هند مغلوب شد. 

شبنم سرلک در مرحله یک چهارم مسابقات تیراندازی با کمان به مصاف نماینده هند رفت و شکست خورد. 

جدال ایران و فیلیپین برای کسب مدال برنز کامپوند

تیم کامپوند ایران برای کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی به مصاف فیلیپین می‌رود.


هاشمی: بسکتبالیست‌ها با برد فیلیپین گام بلندی برداشتند/ «شادی»، شادی را به اردوی ایران آورد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از برتری مقابل فیلیپین خوشحالم. بسکتبال ایران گام بلندی برای راهیابی به مرحله بعد برداشت.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک پس از برتری تیم ملی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین اظهار داشت: بازیکنان بسکتبال خیلی خوب بودند و موفق شدند حریف اصلی خود را شکست دهند. 

مولایی از بازی های اسیایی انصراف نمی دهد

وزنه‌بردار فوق سنگین تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون روی تخته خواهد رفت.

  بهادر مولایی، وزنه بردار فوق سنگین تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون فردا روی تخته خواهد رفت.

امیر کاظم پور با یک تیر از نیمه نهایی تیروکمان بازماند

کماندار کامپوند تیروکمان ایران با تنها یک امتیاز از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی اینچئون بازماند.

دانشور به فينال مسابقات دوچرخه‌سواری رسيد/محمود پراش پنجم شد

دوچرخه‌سوار کشورمان در ماده کايرين موفق شد به فينال مسابقات راه يابد. 


اسماعیل عبادی به نیمه نهایی تیروکمان رسید

کماندار ملی پوش کامپوند ایران با پیروزی مقابل حریفی از کشور میزبان بازی های آسیایی به مرحله نیمه نهایی انفرادی رسید.

اسماعیل عبادی ملی پوش تیروکمان ایران که در مرحله مقدماتی رکورد تیروکمان آسیا را شکسته بود با پیروزی 149 بر 145 مقابل حریف کره ای به مرحله نیمه نهایی انفرادی صعود کرد.

شکست تيم ملی هندبال مقابل کره جنوبی

تيم ملی هندبال ايران در ديدار با ميزبان دربازيیهای آسيايی شکست خورد تا برا صعود منتظر بازی های فردا باشد.

  تیم ملی هندبال ایران در ششمین روز از بازی‌های آسیایی امروز (پنجشنبه) مقابل کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 25 بر 21 شکست خورد.

رزمگر: هنوز شانس صعود داریم

سرپرست تیم هندبال کشورمان گفت: تیم کشورمان با وجود دو شکست هنوز شانس صعود به مرحله بعد را دارد.

عزت‌اله رزمگر پس از شکست تیم هندبال ایران مقابل کره گفت: هنوز از گردونه مسابقات حذف نشدیم و در شرایطی خاص می‌توانیم از گروه خود به مرحله بعد صعود کنیم. 

محمد دانشور طلایی شد

دانشور امروز در مسابقات دوچرخه سواری کایرین بازی‌های آسیایی اینچئون با حریفان خود به رقابت پرداخت و به مدال طلای بازی‌ها دست یافت.

وی در این ماده در رقابت با دوچرخه‌سوارانی از مالزی (دو نفر)، ژاپن (دو نفر) و چین این عنوان را کسب کرد.  

پراش در کایرین به جایگاه دهم رسید

ملی‌پوش دوچرخه‌سوای کشورمان به عنوان دهمی ماده کایرین دست پیدا کرد.

محمود پراش در ماده کایرین دوچرخه سواری بازی‌های آسیایی در نهایت به جایگاه دهمی دست پیدا کرد.

 

برای دیدن نتایج روز پنجم کلیک کنید
برای دیدن نتایج روز چهارم کلیک کنید
برای دیدن نتایج روز سوم کلیک کنید
برای دیدن نتایج روز دوم کلیک کنید
برای دیدن نتایج روز نخست اینجا کلیک کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۰:۲۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
باامیدسربلندی قهرمانان وکشور عزیزمان ایران امیدوارم هرروز پرچم کشورمان برافراشته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
یاشاسین محسن شادی سولدوزلو
آخرین اخبار