بان‌کی‌مون در آغاز شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل گفت: کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل زیر سایه تجاوز و تروریسم قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در ابتدای سخنرانی خود در نخستین جلسه شصت و نهمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل، از کشورهایی که در ساخت ساختمان جدید مجمع عمومی شرکت کردند، تشکر کرد.


بان کی مون افزود؛ کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل زیر سایه تجاوز و تروریسم قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان‌های بشردوستانه در مناطق مختلف با تجاوز روبرو شدند، افزود: سالی که گذشت در چندین منطقه جهان سالی بسیار دشوار بود.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه همچنان مناطق زیادی در جهان تحت سیطره تروریسم است، اضافه کرد: ما باید با تروریسمی که در سطح جهان منتشر شده، مقابله کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خشونت طلبان به دموکراسی تعرض می‌کنند و جنگ به راه می‌اندازند و فساد در جهان به وجود می‌آورند. ما با وجود آنکه شاهد بردین سرها و نقض حقوق بشر در جهان بودیم باید به مردم جهان امید بدهیم.

بان کی مون در ادامه تصریح کرد؛ ما در سوریه و عراق هر روز شاهد نمونه‌های جدیدی از وحشی گری هستیم. در حالی که سران جهان اسلام همواره تاکید می‌کنند این گروه‌های تندرو هیچ ارتباطی به اسلام ندارند. این گروه‌ها تهدیدی برای امنیت جهانی هستند. باید ریشه‌ها و عوامل بروز این شرایط بررسی شود. شمار آوارگان جنگ‌ها و بحران‌های کنونی در جهان از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است. 

بان کی مون گفت: جنایت‌های بوکوحرام در آفریقا ادامه دارد که تاثیر هولناکی بر زنان و دختران داشته است. باید با تروریسمی که ملت ها با آن روبرو هستند، مقابله کرد. بعضی سیاست‌های تبعیض آمیز باعث ایجاد خشم در بین ملت‌ها شده است.


دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در نیویورک افزود: ما برای از بین بردن کامل گرسنگی در جهان و نه فقط کاهش آن مصمم هستیم و به همین علت باید برای تحقق توسعه پایدار تلاش کنیم. 

بان کی مون گفت: همچنان بخش هایی از جهان در چنگ تروریست هاست. 

وی خاطر نشان کرد: اجلاس تغییرات آب و هوایی در روز گذشته در نیویورک، شاهد توافق تاریخی بین سران کشورها درباره لزوم توجه به این مسئله بودیم و همه ما باید به تعهدات مان در این باره عمل کنیم. 

دبیرکل سازمان ملل گفت: شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا فاجعه بی سابقه ای است و ما باید برای مقابله با این ویروس خطرناک تلاش کنیم. مبتلایان به ابولا باید در قرنطینه قرار بگیرند. ما باید به کشورهای غرب آفریقا برای مبارزه با این بیماری کمک کنیم. وضع بهداشت جهانی در کشورهای در حال توسعه باید بیست برابر شرایط کنونی بهتر شود.


وی در ادامه تاکید کرد؛ جهان هنوز با صلح فاصله دارد. هدف از تاسیس سازمان ملل جلوگیری از بروز مجدد جنگ‌های جهانی بود. کشمکش‌هایی که در جهان وجود دارد باید حل و فصل شود. ما نمی توانیم از شرایط کنونی جهان راضی باشیم و نمی توانیم جهان را به صورت کنونی به فرزندانمان واگذار کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار