مقامات امنیتی سعودی با اشاره به استقرار ایست‌های بازرسی برای جلوگیری از نفوذ افراد متخلف به مشاعر مقدسه و مکه مکرمه از محروم شدن افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی حج به جا آورند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرمانده یگان امنیتی حج از ایجاد ایست‌های بازرسی و مراکز هشت گانه اطراف مکه مکرمه برای جلوگیری از ورود افراد نفوذی و فاقد مجوز حج به مکه مکرمه برای ادای مناسک حج خبر داد.

عبدالعزیز الصولی به عکاظ گفت دستوراتی صادر شده است که به شدت از ورود حجاج بدون مجوز به مکه مکرمه و مشاعر مقدسه جلوگیری شود و در این زمینه سهل انگاری وجود ندارد، این دستورالعمل‌ها با انگشت نگاری از افراد فاقد مجوز با هدف مقدمه چینی برای اخراج آنها آغاز می‌شود و با مجازات محرومیت از ورود به عربستان به مدت 10 سال همراه می‌شود و هنگامی که نقض کنندگان نظام اقامت در عربستان دستگیر شوند، برای اخراج تحویل دستگاههای مربوطه خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: از جمله مراکزی که به شدت کنترل می‌شود، مرکز البهیته است که شاهرگ اساسی سرازیر شدن حجاج به شمار می‌رود و به تمام تجهیزات پیشرفته کنترلی مجهز است.
این مقام سعودی گفت: حجاج قانونی و دارای مجوز حق دارند که ما بهترین خدمات را به آنها ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: در سایه تشدید اقدامات امنیتی و حضور گسترده نیروهای امنیتی امسال جایی برای حضور حجاج غیر قانونی وجود ندارد و پیش بینی می‌کنم که حج امسال از نظر جلوگیری از پدیده افراد متخلف یک حج نمونه باشد.

وی درباره قاچاقچیان حجاج هم گفت: هر کس افراد فاقد مجوز حج یا غیر قانونی را جابه‌جا کند با مجازات زندان که به یک سال می‌رسد با توقیف و مصادره خودرو و مجازات مالی از طریق حکم قضایی روبرو می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: حج ، محرومیت ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار