یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اختلافات میان دولت ایران و امریکا عمیق‌تر از آن است که با چنین اقدامات دو پهلویی از سوی کاخ سفید بتوان نتیجه گرفت که سیاست های آمریکا در قبال ایران دچار تغییرات محسوسی شده باشد.

"سید هادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با تایید خبر مطلع بودن ایران از حملات هوایی ایران در سوریه و اذعان مقامات آمریکایی مبنی بر نقش موثر ایران در تحولات منطقه گفت: آمریکا پیش از این نیز به نقش ایران در مسائل خاورمیانه به اشکال مختلف اشاره کرده بود که نمونه این موضوع را می‌توان در مسئله عراق و سرکوبی گروهک داعش جستجو کرد که  به شکل مستقیم از ایران دعوت به همکاری نمود.

وی افزود: البته موضع گیری‌های متناقضی که از سوی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تاکنون اتخاذ شده دعوت از ایران از سوی آمریکا را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار داده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به دشمنی طولانی مدت دولت آمریکا با ملت و دولت ایران اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، آمریکا با حربه‌های گوناگون قصد تضعیف و براندازی حکومت ایران را داشت، به طور مثال در 8 سال جنگ تحمیلی میان ایران و عراق از هیچ کمکی به صدام و رژیم بعث دریغ نکرد.
 
وی افزود: پس از جنگ تحمیلی نیز آمریکا با ادامه سیاست‌های خصمانه خود اقدام به تحریم گسترده ایران چه در زمینه سیاسی و چه در زمینه اقتصادی نمود. البته نمی‌توان از فعالیت رسانه‌های آمریکایی که به شکل شبانه‌روزی با برنامه‌های ضدفرهنگی و حمله به مقدسات مسلمانان در جنگی تمام عیار با جبهه مقاومت در منطقه به ویژه ایران هستند، غافل شد.
 
افقهی در پایان خاطر نشان کرد: اختلافات میان دولت ایران و آمریکا عمیق‌تر از آن است که با چنین اقدامات دو پهلویی از سوی کاخ سفید بتوان نتیجه گرفت که سیاست‌های آمریکا در قبال ایران دچار تغییرات محسوسی شده است.
 
 انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار