یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با به دست آمدن توافق میان ایران و عربستان، ما می‌توانیم از این کشور که به عنوان برادر بزرگتر برخی کشورهای عربی محسوب می‌شود علیه رژیم صهیونیستی در منطقه استفاده کنیم.

"رضا کلهر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به توافق میان ریاض و تهران، گفت: روابط و تعاملات میان عربستان همواره در حوزه خاورمیانه،  تاثیرگذارترین روابط بوده است، چه آن زمانی که ما روابط‌‌‌ مان با این کشور نزدیک بود و چه آن هنگامی که تعاملات میان این دو کشور سرد بوده، به هر حال امضای این توافق‌نامه تاثیر گذار است.
 
وی ادامه داد: اگر بتوانیم در یک شرایط برد-برد با عربستان سعودی وارد یک توافق شویم به نظر می‌رسد که از شدت چندین مسئله جاری در خاورمیانه کاسته شود.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تاثیر توافق میان ایران و عربستان سعودی، تصریح کرد: از جمله اختلافات کاسته شده در این توافق، کاهش اختلافات مذهبی و فرقه‌ای، افزایش برایند نیروهای فشار آورنده بر رژیم صهیونیستی، کاهش حمایت رسمی، ظاهری و قابل مشاهده ریاض با این رژیم جعلی است.

کلهر در رابطه با امضای توافق میان ایران و ریاض، افزود: با به دست آمدن توافق میان این دو کشور، ما می‌توانیم از این کشور که به عنوان برادر بزرگتر برخی کشورهای عربی محسوب می‌شود علیه رژیم صهیونیستی در منطقه استفاده کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به دست آوردن امضای یک توافق‌نامه که خیلی هم گسترده نباشد، برای اینگونه تعاملات آغاز خوبی خواهد بود.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ایران ، ریاض ، توافق ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار