بر اساس گزارش هاي دريافتي از شبكه هاي لرزه نگاري مركز لرزه نگاري كشور در شهریور ماه امسال در مجموع 534 زمين لرزه با بزرگاي بين 2/5 تا 5/5 ريشتر ثبت شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش مركز پايش و پردازش اطلاعات اين سازمان از اين تعداد، 303 زمين لرزه  با بزرگاي بين 2/5  تا 3 ريشتر(57 درصد زلزله‌ها) 207 لرزه با بزرگاي بين 3 تا 4 ريشتر و 24 زمين لرزه با بزرگاي 4 ريشتر، شهریورماه در كشور رخ داده است.

بر اساس همين گزارش در استان تهران نيز تعداد 6 زمين‌لرزه با بزرگي بيش از 2/5 ريشتر (در مقياس امواج دروني زمين) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فيروزكوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران روي داده كه از این میان، هیچکدام از این لرزه ها درون مرزهاي رسمي استان تهران نبوده است.

همچنين بنا به گزارش وقايع لرزه‌اي ، در سال 93 در محدوده جغرافياي مناطق 22گانه تهران بزرگ ، وقايع لرزه‌اي با بزرگي 2/5 ريشتر به بالا ثبت نشده  است.

بر اساس ارزيابي مكاني بيشترين زمين‌لرزه‌هاي بالاي 4 ريشتر در شهریور ماه در استان‌هاي ایلام، کرمانشاه ، فارس ، سمنان ، خراسان رضوی و یزد رخ داده است.

سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از 10 دستگاه شتابنگار نصب شده در گستره مناطق 22 گانه برخوردار است كه به صورت 24 ساعته وضعيت زمين‌لرزه‌هاي منطقه را ثبت و به اتاق مديريت بحران تهران گزارش مي‌دهد و به زودي تعداد اين شتاب‌نگار‌ها به 14 دستگاه افزايش مي‌يابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: زلزله ، پایتخت ، لرزید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار