سخنگوی کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه توجه به بعضی مسائل بی‌اهمیت مانند عناوین بومی و غیر بومی منجر به اختلافات میان مردم دو استان، دو شهر و یا دو روستا شده است، گفت: شورای عالی امنیت ملی با مطالعه علمی در حل این اختلافات بکوشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ ایرج عبدی نماینده خرم‌آباد در نطق میان‌دستور امروز (چهارشنبه ۲ مهرماه) خود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان درخواست کرد تا نسبت به رسیدگی و حل مشکلات این استان سریعا اقدام کنند.  
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، خطاب به اعضای شورای عالی امنیت ملی گفت: مستحضرید که روزگاری نه چندان دور خونین‌ترین و وحشی‌ترین جنگ‌ها بین کشورهای اروپایی اتفاق می‌افتاد، اما به تدریج به این نتیجه رسیدند که مبانی اختلافاتی خود را حذف کنند.  
 
نماینده خرم آباد در ادامه تصریح کرد: آن‌ها پول، ویزا و مجلس مشترک دارند و با حذف مرز‌ها، نشانه‌های مرزی و گمرکات باعث شدند تا پیوند میان این کشور‌ها بیشتر شود، اما امروز می‌بینیم که مبانی اختلاف روز به روز در کشورهای اسلامی در حال افزایش و ریشه دار‌تر شدن است.  
 
عبدی بیان داشت: در کشور عزیز و یکپارچه ایران اسلامی توجه به بعضی مسائل بی‌اهمیت منجر به اختلافات میان مردم شده است، به طور مثال عوامل بومی و غیر بومی برای مردم دو استان، دو شهر، دو روستا و حتی یک شهر در یک استان اختلاف ایجاد کرده است. 
 
وی در ادامه افزود: بعضی از شهر‌ها یا روستا‌ها که اختلاف کمی از نظر فاصله باهم دارند، مرزبندی‌های عجیب و غریبی با ایجاد تابلوهای عجیب در ورودی و خروجی‌های خود باعث ایجاد اختلافات شده که نمونه‌های آن را بار‌ها و بار‌ها در نطق‌های نمایندگان شنیده‌ایم.  
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که شورای عالی امنیت ملی با مطالعه علمی در تابلو‌ها و مرزبندی‌های میان مردم تجدیدنظر نموده تا تمام اختلاف نظر‌ها در امت اسلامی که بسیاری از آن‌ها توسط استکبار جهانی ایجاد شده، خشکانده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سخنگو ، کمیسیون ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار