از آغاز راه اندازي سامانه اظهار از راه دور در گمرك ، اين سامانه تاكنون در بيش از 60 گمرك در رويه هاي ترانزيت و واردات و 55 گمرك در رويه صادرات پياده سازي شده است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، از آغاز راه اندازي سامانه اظهار از راه دور در گمرك ، اين سامانه تاكنون در بيش از 60 گمرك در رويه هاي ترانزيت و واردات و 55 گمرك در رويه صادرات پياده سازي شده است .

 سامانه مزبور در رويه ترانزيت در 61 گمرك ، رويه واردات در 60 گمرك و رويه صادرات در55 گمرك اجرايي شده و اين ارقام همچنان در حال افزايش است .

بر اساس اين گزارش با راه اندازي سامانه اظهار از راه دور ، تشريفات ترخيص كالا به نحو محسوسي از نظر زمان انجام تشريفات و هزينه صاحبان كالا كاهش يافته و اقدامات صورت گرفته منجر به بهبود فرآيند امور گمركي شده است .

يكي از مهمترين سياستهاي گمرك جمهوري اسلامي ايران براي پياده سازي اين سامانه در گمركات سراسر كشور ، در اولويت قراردادن گمركات مستقر در نقاط صفر مرزي است كه مي توان در اين خصوص به بهره برداري از سامانه اظهار از راه دور در گمركات ميرجاوه ، بيله سوار ، باشماق و اينچه برون اشاره كرد.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، واردات ، اظهار ، راه ، دور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار