تقویم تاریخ در آینه ورزشی

امروز چهارشنبه دوم مهر 1393 هجری شمسی برابر با 28 ذیقعده‌ 1435 هجری قمری و 24 سپتامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در سال 1982 در چنین روزی بورگ‌ ستاره سابق تنیس جهان در سن 26 سالگی اعلام بازنشستگی‌ کرد وی که در ماه اوت 1977 برترین تنیس باز جهان بود طی سال 1991 تا 1993 بار دیگر به عرصه حرفه تنیس بازگشت.
 
یورنگ بورگ‌ تنها بازیکن تاریخ تنیس است که در سه مسابقه جایزه بزرگ بدون از دست دادن حتی یک پست قهرمان شد.
 
 در سال 1355 در چنین روزی دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در بازی برگشت چهارمین دوره رقابت‌های فوتبال جام تخت جمشید با تساوی 1-1 به پایان رسید .

در این بازی که با حضور 90 هزار تماشاگر و به قضاوت جک تیلور‌از انگلیس‌ در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد هادی نواقی‌ برای استقلال و علی پروین برای پرسپولیس گلزنی کردند.
 
در سال 1359 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین مسابقه‌اش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کویت مقابل کره شمالی به برتری 3 بر2 رسید.

در این بازی که در ورزشگاه نادی الکویت انجام شد، حمید  علی دوستی و ایرج دانایی فرد و بهتاش فریبا گلزنان تیم کشورمان بودند.
 
در سال 1364 در چنین روزی در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان تیم کشورمان با دو نشان نقره اکبر ترکان و محمدحسن محبی به مقام سیزدهم رسید. در این رقابت‌ها تیم‌های شوروی، بلغارستان و آمریکا به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
در سال 1365 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در بازی‌های آسیایی 1986 سئول مقابل بنگلادش به برتری 4 بر صفر رسید. در این مسابقه غلامرضا فتح‌آبادی دو گل زد و فرشاد پیوس و سیروس قایقران دیگر گلزنان تیم کشورمان بودند.
 
در سال 1369 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه‌اش در بازی‌های آسیایی 1990 پکن مقابل مالزی به برتری 3 بر صفر رسید. در این مسابقه فرشاد پیوس زننده هر سه گل تیم ایران بود.
 
در سال 1372 در چنین روزی تیم فوتبال پاس ایران در بازی رفت از مرحله دوم رقابت‌های جام در جام باشگاه‌های آسیا مقابل الانصار لبنان به تساوی بدون گل رسید. این بازی با حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تاریخ ، تقویم ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار