بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کرد و موافقت کردند راه حلی برد - برد برای برنامه هسته ای تهران بیابند.

  به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، سخنگوی بان کی مون به خبرنگاران گفت : دبیر کل سازمان ملل متحد انعطاف پذیری و خلاقیت را با دیدگاهی به منظور دستیابی به توافق جامع در خصوص برنامه هسته ای ایران خواستار شد.

وی افزود: این دو مقام ارشد به این توافق رسیدند که همه طرف ها باید از فرصت کنونی برای رسیدن به یک راه حل برد - برد استفاده کنند.

این سخنگو خاطر نشان کرد : وی ایران را ترغیب کرد به طور سازنده ای در خصوص عراق، سوریه و افغانستان تعامل کند و از ایران به علت کمک این کشور در تشویق به تشکیل دولتی فراگیرتر در بغداد، تشکر کرد.

این دیدار در حاشیه نشست سران سازمان ملل متحد در زمینه آب و هوا برگزار شد که روز سه شنبه آغاز شد و بیش از 120 تن از سران کشورها یا دولت ها در آن حضور داشتند.

گزارش ها حاکی است دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قرار است با روحانی دیدار کند. این دیدار نخستین مذاکرات دو جانبه بین یک نخست وزیر انگلیس و یک رئیس جمهور ایران از انقلاب سال 1979 میلادی خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار