مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در پی گشت و کنترل یگان سیار اداره کل حفاظت محیط‌ زیست لرستان در مناطق تحت مدیریت، این صیادان سودجو که از استان بوشهر برای شکار پرندگان شکاری کمیاب شاهین، بحری و بالابان به لرستان آمده بودند حین زنده‌گیری پرندگان شکاری دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ مهرداد فتحی‌بیرانوند افزود: از این متخلفان یک بهله شاهین بحری، دو قطعه قمری (یا کریم) و تور مخصوص زنده‌گیری شاهین کشف و ضبط شد.

وی با بیان این که صیادان متخلف با زنده گیری این پرندگان شکاری کمیاب اقدام به فروش آن‌ها به شیوخ عرب منطقه می کنند گفت: پرونده این 4 صیاد متخلف برای برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان خرم آباد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان این که موقعیت جغرافیایی (کوهستانی بودن) لرستان محل امنی برای زیست پرندگان شکاری کمیاب مهاجر و بومی است افزود: تعداد قابل‌ توجهی از این پرندگان در استان وجود دارد.

فتحی‌بیرانوند گفت: طمع شکارچیان غیرمجاز که این پرندگان را برای شیوخ عرب منطقه قاچاق می کنند باعث شده است که تعداد این گونه های کمیاب رو به کاهش بگذارد و هرساله شاهد حضور شکارچیان غیرمجاز از استان بوشهر در لرستان باشیم.



انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: سنندج ، ستگیری ، متخلف ، پرنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.