حیوانات خانگی شما را بی‌خواب می‌کنند

کار‌شناسان نقش حیوانات را در بروز بی‌خوابی در افراد موثر اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران با مطالعه بر روی افرادی که دارای حیوانات خانگی بودند از جمله حیواناتی مانند سگ، گربه و انواع موش‌ها دریافته‌اند این حیوانات مانع از خواب صاحبان خود می‌شوند. 

گفتنی است، براساس تحقیقات محققان انگلیسی بر روی بیش از هزار فرد که صاحب حیوان خانگی بوده‌اند این نتایچ بدست آمده است که به دلیل متفاوت بودن میزان ساعت خواب حیوانات با انسان‌ها و کوتاه بودن آن معمولا حیوانات خانگی صاحبان خود را در طول شب از خواب بیدار می‌کنند و مانع از به خواب رفتن آن‌ها می‌شوند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این بی‌خوابی می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، خستگی، پرخاشگری، افسردگی و استرس در افراد شود. 

اکثر افرادی که دارای حیوان خانگی هستند در طول شب هر ۹۰ دقیقه یکبار از خواب بیدار می‌شوند و یا حیوان خانگی آن‌ها آن‌ها را با لگد زدن و یا پنجه کشیدن و یا با سرو وصدا بیدار می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۷:۴۱ ۲۷ دی ۱۳۹۹
در ضمن سگ من با اینکه سگ نژاد کوچک هست ولی تا حالا دو مرتبه از دزدی خونه و یک مرتبه دزدی کابلهای تیربرق که متعلق به اداره برق میشه جلوگیری کرده . این سگ قبلا خونه داداشم عسلویه بود و اونجا چون هوا شرجیه مار و عقرب زیاده واین سگ تاوقتی عسلویه بود چندین بار توشب که داداشم خواب بود عقرب و مار که زیر یخچال یا مبل قایم شده بودند را پیدا کرد و با پارس کردن به طرف یخچال و یا مبل که محل اختفای عقرب و مار بود باعث نجات جون برادرم شد
آخرین اخبار