پرسابقه‌ترین ورزشکار اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون در تیم ملی تکواندو حضور دارد. کاپیتان تیم ملی تکواندو قدیمی‌ترین تکواندوکار اعزامی به بازی‌های آسیایی هم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ یوسف کرمی تکواندوکار وزن هفتم تیم ملی است که چهارمین حضورش در بازی های آسیایی را تجربه خواهد کرد. تکواندوکاری که از بازی های آسیایی 2002 بوسان کره جنوبی تا به حال حضور داشته است و حاصل این حضور کسب دو مدال طلا از بازی های آسیایی 2006 دوحه قطر و 2010 گوآنگجو چین است.

او که باتجربه ترین ورزشکار اعزامی ایران به بازی های آسیایی اینچئون هم محسوب می شود حاشیه های زیادی را برای حضور در ترکیب تیم ملی تکواندو پشت سر گذاشته است.

کرمی: مدال گرفتم، برای خداحافظی فکر می کنم

یوسف کرمی تکواندوکار وزن هفتم تیم ملی اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون درباره شرایط تیم ملی در آستانه بازی های آسیایی اینچئون می گوید: مثل همیشه اردوهای تیم ملی طبق برنامه و منظم پیش می رود و برای حضور در بازی های آسیایی هم کاملا آماده هستیم و منتظر اعزام هستیم. حس می کنم با وجود جوانی، تیم با تجربه ای در اختیار داریم.

وی درباره وضعیتش و اینکه چهارمین حضورش در بازی های آسیایی را تجربه خواهد کردف افزود: فرقی نمی کند من هم مثل سایر تکواندوکاران تیم ملی تمرین می کنم و تلاش می کنم به اندازه خودم توانایی هایم را روز مسابقه نشان دهم. این میدان آسیایی هم مثل دوره های گذشته سخت و حساس است و همه دوست دارند در ان صاحب مدال طلا شوند.

وی با بیان اینکه مدال جهانی ارزش به مراتب بیشتری نسبت به مدال آسیایی دارد، گفت: در رقابت های جهانی تکواندو در هر وزن حدود 60 تا 70 تکواندوکار ثبت نام می کنند در حالیکه در رقابت های جهانی کشتی در نهایت حدود 18 ورزشکار در هر وزن شرکت دارند به همین دلیل مدال جهانی تکواندو بسیار ارزشمند است اما بازتابی در ایران ندارد.

کاپیتان تیم ملی تکواندو ادامه داد: مدال های جهانی در تکواندو مثل المپیک آسیایی بازتاب ندارد. متاسفانه تنها جاییکه تکواندوکاران می توانند خود را معرفی کنند همین بازی های المپیک جهانی و قاره ای است.

دارنده نشان نقره رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا در ازبکستان یادآور شد: بازی های آسیایی با مسابقات قهرمانی آسیا تفاوتی ندارد. در مسابقات قهرمانی آسیا که تقریبا سه ماه قبل شرکت کردیم تکواندوکاران خوبی شرکت داشتند و من هم به مدال نقره رسیدم. خودم را در اینچئون بازنده نمی دانم اما به حریفانم هم کاری ندارم. تکواندوکاران چین و کره مهمترین رقیبانم در اینچئون هستند اما هیچ یک از حریفانم را دست کم نمی گیرم.

کرمی در پاسخ به این سوال که با گرفتن مدال بازی های آسیایی قصد کناره گیری از تیم ملی را دارد یا خیر؟ گفت: هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته ام و باید در آن لحظه تصمیم را اعلام کنم. حالا فقط تمرکزم روی تمرین و مسابقه است. مطمئن باشید تا روز مسابقه به آمادگی ایده آل خواهم رسید.

وی با ابراز ناراحتی از جوایز پرداخت شده به تکواندوکاران خاطرنشان کرد: در جام جهانی 2012 آروبا نایب قهرمان شدیم اما پاداش این عنوان به ما تعلق نگرفت. وزارت ورزش اعلام کرد سطح مسابقات پایین بوده در حالیکه 32 تیم در آن رقابت ها حضور داشتند و فکر نمی کنم با حضور تیم های ملی کره جنوبی، آمریکا، چین و روسیه کیفیت مسابقات پایین باشد. این موضوع برای تکواندوکاران خیلی ناراحت کننده بود.

کرمی ادامه داد: رقابت های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در تهران با تعدا تیم های کمتری برگزار شد و از کشتی گیران هم به خوبی تجلیل به عمل آمد اما جوایز جام جهانی تکواندو نادیده گرفته شد. با این حال وقی بحث ورزش حرفه ای به میان می آید نباید به این مسائل فکر کرد چون ما را از هدفمان دور خواهد کرد. تکواندو در این شرایط فقط به مدال فکر می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار