مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از شرکت بیش از 920 ناشر داخلی و خارجی با 210 هزار عنوان و دو میلیون جلد کتاب در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،علی اکبر صفی پور در نشست با خبرنگاران افزود : از این تعداد 120 ناشر خارجی از 42 کشور جهان با 60 هزار عنوان کتاب و 60 ناشر هم از استان هستند .

وی گفت : برای نخستین بار در یازده دوره برگزار شده یکصد ناشر نشر دیجیتال و الکترونیک در نمایشگاه شرکت می کنند .

صفی پور بیان داشت : امسال به طور ویژه پی گیری شده تا ناشران و انتشارات معروف و معتبر بیشتری در نمایشگاه شرکت و تازه های نشر خود را ارایه کنند که از جمله انتشارات آستان قدس رضوی ،دانشگاه تهران و برای نخستین بار موسسه و پایگاه استنادی جهان اسلام در نمایشگاه کتاب تبریز آثار چاپی خود را ارایه می دهند .
وی با بیان اینکه ناشران کتاب های چاپ شده در چهار سال گذشته و از سال 89 به بعد را در نمایشگاه عرضه می کنند ،گفت : ناشران خارجی نیز کتاب های چاپ شده خود از سال 2011 تا به امروز را باید در نمایشگاه ارایه کنند .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : ارزش بن کتاب که امسال توزیع می شود از هفت میلیارد ریال در سال گذشته به 12 میلیارد ریال افزایش یافته که در زمان برگزاری در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز توزیع خواهد شد .

صفي پور گفت :بر اين اساس 20 درصد تخفيف بن هاي كتاب بوده و 10 درصد نيز خود ناشران تخفيف خواهند داد كه در مجموع حداقل بازديدكنندگان مي توانند از 30 درصد تخفيف خريد كتاب و محصولات فرهنگي نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز بهره مند شوند .

وي اضافه كرد : 40 برنامه جنبي نيز در مدت برگزاري نمايشگاه از جمله بزرگداشت مولانا،آذربايجان شناسي، شهريارشناسي،ويژه برنامه كودك و نوجوان ،ايستگاه نقاشي و كاريكاتور برگزار مي شود .

صفي پور گفت : نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز دوشنبه هفته آينده هفتم مهر امسال ساعت 10 صبح گشايش مي يابد .

مدير اجرايي نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز نيز در اين نشست گفت : اين نمايشگاه از هفتم تا 12 مهر همه روزه از ساعت 10 تا 20 بر پا خواهد بود .

"محمدپور" اظهار كرد : نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز دومين نمايشگاه بين المللي كتاب كشور پس از تهران است كه ظرفيت هاي بالايي براي رقابت با نمايشگاه تهران را دارد .

وي افزود : اين نمايشگاه با هدف طراوت بخشي به فضاي فرهنگي و معنوي استان برگزار مي شود تا منشا خدمات فرهنگي در استان باشد وتوجه مسوولان را به اهميت كتاب و كتابخواني معطوف سازد .

وي يادآور شد : علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به نشاني اينترنتي www.tabrizbookfair.ir مراجعه كنند .

دوازدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تبريز از هفتم تا دوازدهم مهر در محل نمايشگاه هاي دايمي بين المللي تبريز برگزار مي شود .
 
انتهای پیام/ش

 

 

برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.