فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس از مجروح شدن مدیر پارک ملی بمو و یک محیط بان خبر داد.

اسلاملو فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس ، در گفتگو باخبرنگار محیط زیست  باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت:مامورین یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پارک ملی بمو ساعت 23شب گذشته متوجه حضور 4 متخلف شکارچی مجهز به سلاح و ادوات شکار در منطقه حفاظت شده ،و  اقدام به تعقیب شکارچیان نمودند .

وی ادامه داد:این تعقیب و گریز 4 ساعت به طول انجامید و در نهایت حدود ساعت 3:30صبح شکارچیان موفق شدند از پارک ملی بمو خارج شوند و هیچ گونه درگیری بین محیط بانان منطقه و شکارچیان صورت نگرفت،در چنین شرایطی ناگهان یکی از شکارچیان در حین فرار، اقدام به شلیک گلوله به سمت محیط بانان نمود که دراثر این شلیک های مرگبار مدیر پارک ملی بمو و یک محیط بان به شدت آسیب دیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس اظهار داشت:متاسفانه متخلفین با استفاده از تاریکی شب و تیر اندازی به سمت محیط بانان از منطقه خارج و متواری گردیدند که در اثر این اقدام  متخلفین محیط بان نصرت دهقان(مدیر پارک) از ناحیه پای چپ و محیط بان علیرضا جعفری از ناحیه پای چپ و سر و گردن به شدت آسیب دیده و به بیمارستانی در شیراز انتقال یافتند.

اسلاملو در ادامه افزود: در حال حاضر محیط بانان تحت عمل جراحی قرار گرفته و وضعیتشان رو به بهبود است.

وی اذعان داشت : طبق شواهد وبررسی های انجام شده مشخص شده مشخص شد  شکارچیان متخلف اقدام به شکار یک راس میش کرده بودند ضمن اینکه متخلفان شناسایی شده و تحت تعقیب هستن که احتمال می رود از شکارچیان سابقه دار باشند .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس خاطرنشان کرد: پرونده جهت انجام تحقیقات و پی گیری تنظیم و تکمیل گردید و شناسایی متخلفان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۳:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
سلام واقعا متاسفم برای اجرای قانون این متخلفا اینبار بار چندم هست که دستگیر میشن ولی زودتر از خوب شدن زخم بدن مامورا آزاد میشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
alireza jeishi
۰۱:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
آقا يه قانون بذارن كه هر محيط باني ديد شكارچي داره شكار مي كنه بدون هيچ اخطاري....با تير شكارچي رو شكار كنه.....بد مي گم؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
farhad
۲۰:۴۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
بایستی یگانهای حفاظت محیط زیست از نظر نظامی تقویت بشن و از نیروی انتظامی هم کمک گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۰:۲۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
واقعا شرم آوره
محیط بان ها میگن بعلت تاریکی نتونستن اون شکارچیان رو دستگیر کنن
این ضعف سیستم دولتی ما است
هیچ گونه امکاناتی آیا به همچین اشخاصی نباید داده بشه؟
دوربین دید در شب یا حتی ابزارهای تشخیص حرارت در شب
بهرحال
سایر کشور ها که تو همچین شرایطی حتی هلیکوپتر در اختیار همچین گروه هایی قرار گرفته میشه تا امنیت ملی در تمام نقاط کشورشون بوجود بیارن
ما اینجا صرفا
نگم بابا انقدر حرف زدیم چی شد؟ اون بالایی ها فعلا درگیر ماشین آقازاده هاشون هستن.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۸:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
بعد از دستگیری،با آوردن سند فعلا آزد میشه تا ببینیم 100سال دیگه نوبت پرونده بشه و دوباره تجدید نظر و بعد هم رای قاطع و برنده 200هزار ریال جریمه کنید ، یک هفته هم زندان که ،فقط شبها توی زندان می خوابه.
بعدش هم دوباره شکارچی بخاطر تلافی و سر سخت نبودن دولت چند برابر ضرر میزنه به همون پارک ملی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
این چه قانونی شکارچی محیط بان رو میتونه بکشو
Iran (Islamic Republic of)
صبور
۱۶:۳۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
خواهشأ مسولين امنيتي فکري بحال اين ناهنجاري امنيتي بکنند يعني که چي عده اي با هرنيت قصد جان مردم را کنند بزرگترين نعمت کشور ما امنيت آن است نگذاريد ملعبه دست دشمنان بخاطر نافهمي عده اي بشويم
Greece
جواد
۱۵:۱۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۳
بسيار جاي تاسف دارد كه در ايران عزيز كمترين توجهي از طرف آقايان و خانم هاي به قول معروف مسئول ، به محيط زيست و حفظ و نگهداري آن نميشود.
به نظر اينجانب بايستي سازمان محيط زيست منحل گردد و حفاظت آن به عهده مردم متعهد و دلسوز قرار گيرد و دولت از آنها پشتيباني كند.
آخرین اخبار