وزیر فرهنگ در آغازین روز سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی دختران:

مدیریت سرمایه‌های انسانی در بخش فرهنگ و هنر مهمترین رسالت وزارت ارشاد است

وزیر فرهنگ در آغازین روز سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی دختران: مدیریت سرمایه‌های انسانی در بخش فرهنگ و هنر مهمترین رسالت وزارت ارشاد است.

به گزارشحوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ "علی جنتی" وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در آغازین روز بازگشایی مدارس با حضور در هنرستان موسیقی دختران با به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بیان این مطلب گفت: یکی از وظایف وزارت ارشاد حمایت از مراکز آموزشی و هنرستان‌های تحت نظارتش است زیرا فلسفه وجودی اینگونه هنرستان‌ها شکوفا ساختن استعدادها و پرورش انسان‌های هنرمند است.
 
وی افزود: شروع سال تحصیلی جدید همواره یادآور شور و نشاط جوانی و شوق آموختن و تلاش برای دانش‌اندوزی است و ایرانیان همیشه دوستدار دانش و آموختن آن بوده‌اند.
 
جنتی ادامه داد: سرزمین ایران همواره مهد دانش و فرهیختگی بوده و تعداد دانشمندان بزرگی که در این سرزمین پرورش یافته‌اند و همچون ستارگان علم، دانش و هنر می‌درخشند؛‌ کم نیست.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما میراث‌ دار دانشمندان و هنرمندان فرهیخته و صاحب سبک و اثر از جمله ابو علی سینا،‌ فارابی،‌ ذکریای رازی،‌ مولوی، ‌حافظ‌، سعدی،‌ کمال‌الملک، ‌رضا عباسی و دهها و صدها دانشمند دیگر هستیم که با اتکا به این دانش و داشته‌های گرانسنگ که مایه افتخار است؛‌می‌توانیم حال و آیندخ خود را آنگونه که شایسته نام و آوازه دانش دوستی و هنر پروری ایرانیان است؛‌ بسازیم.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: فرهنگ و هنر غنی و ‌دیرینه و دیرپای ایران به عنوان پشتوانه محکمی برای نسل امروز ماست که با اتکا به این گنجینه غنی و ارزشمند می‌توان آینده کشور را بسازیم.
 
وی گفت: دانش در گرانبهایی است که در صدف وجود شایسته‌ها جای می‌گیرد و هنر هم زینت این خانه است که دانش درآن جا گرفته است و اینک صدف وجود شما با درخشش دانش و زیبایی هنر هر روز روشن‌تر،‌زیباتر و نوید بخش آینده‌ای تابناک است.
 
جنتی افزود: دانش و هنر در واقع دوقلوهای هم ذات هستند که نام ایران و ایرانی با این دو بلند آوازه است و تمامی کسانی که در هنرستان‌ها و سایر مراکز مشابه مشغول به تحصیل هستند؛‌ علم و هنر را توأمان می‌آموزند.
 
وی با تاکید بر اینکه هنر نزد ایرانیان است و بس ادامه داد: هنر تجلی‌گاه آفرینش الهی و موجب تعالی معرفت و شناخت انسان نسبت به جهان هستی و خالق آن است و در این میان نقش هنرمندان، برجسته و حایز اهمیت است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنرمند خالق زیبایی است و در دایره آفرینندگی قرار می‌گیرد و نسبت به آفرینده هستی احساس نزدیکی و رفاقت می‌کند؛ هر چند که هنر می‌جوشد و از دل می‌تراود اما هنرمند متعهد و متفاوت زمان،‌توفیق می‌یابد که جوشش‌های ذاتی خود را با آموزش هدایت می‌کند و این آموزش وظیفه مسوولان و متولیان هنر کشور است.
 
جنتی با بیان اینکه برنامه‌ریزی، هدایت،‌ مدیریت و سیاستگذاری از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛‌ اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان مشهور و بزرگان فرهنگ و ادب این سرزمین از همین هنرستان‌ها برخاسته‌اند و این نشان‌دهنده ظرفیت بالایی است که در آنها نهفته است و باید مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از فهرست قبول شدگان رشته‌های هنری دانشگاه‌ها از دل این هنرستان‌ها برخاسته‌اند؛‌ادامه داد: تاریخ پر فراز و نشیب تکامل هنر معاصر کشور ما با هنرستان‌ها پیوند مستحکمی دارد و باید آن را تقویت کنیم تا این مسیر با جدیت در آینده ادامه یابد.
 
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: سابقه صد ساله هنرستان موسیقی به عنوان اولین مرکز آکادمی موسیقی کشور و قدمت 60 ساله هنرستان کمال‌الملک که خاستگاه بزرگانی چون سیمین دانشور، ‌پرویز تناولی،‌ کمال‌الملک،‌ حسین خسروجردی،‌ حسین بهزاد و بسیاری از مشاهیر هنر در کشور است، جایگاه کمی نیست و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گنجینه تجربیات آموزشی در حوزه هنر باید استفاده و مورد استناد قرار گیرد و لازم است مجموعه اسناد،‌ وسایل،‌ تصاویر و آثار موجود در این هنرستان‌ها در یک مجموعه تبدیل به موزه هنرستان‌ها و هنرهای زیبا شود تا دیگران با قدمت فعالیت‌های هنری اساتید و دانش‌آموختگان هنری آشنا شوند.
 
در پایان هنرجویان برگزیده هنرستان موسیقی و هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شدند.
 
در این مراسم "علی مراد خانی" معاون امور هنری وزیر ارشاد،‌"برزین ضرضامی" مدیر کل ارشاد استان تهران و جمعی از مدیران و هنرمندان پیشکسوت کشورمان حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگ ، وزارت ، ارشاد ، هنرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار