رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خشک کردن درختان باغات برای ساخت و ساز گفت: صدور مجوز تنها زمانی صورت خواهد گرفت که 70 درصد از درختان پس از اتمام پروژه باقی بمانند.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورای شهر و در پاسخ به اظهارات محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا در خصوص پروژه برج باغ و بوستان مادر با بیان اینکه نباید به مصوبه برج باغ حمله کنیم چراکه مجوز ساخت با سطح اشغال 30 درصدی تدبیری برای حفظ باغات بوده، اظهار داشت: علت این امر هم عدم توانایی شهرداری در خرید تمام باغات شهر علی رغم خشک نمودن باغات توسط صاحبان آنان برای ساخت و ساز بود که اجازه ساخت و ساز با سطح اشتغال 30 درصد به جای 60 درصد و صدور مجوز شش طبقه به جای سه طبقه در همین راستا بوده است.

وی با اشاره به اینکه البته باید دانست که سطح اشتغال در زیر زمین هم نباید از 30 درصد تجاوز کند،‌ افزود: چرا که ممکن است سبب خشک شدن 70 درصد باقیمانده درختان در حین ساخت و ساز شود،‌ افزود: برای ممانعت از بروز این مسئله نیز آقای تندگویان در حال تهیه طرحی است که بر اساس این طرح ارائه پایان کار به سازندگان مشروط بر باقی ماندن 70 درصد درختان خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به مسائل مطرح در خصوص ایجاد کنسول در پیاده‌روها نیز اظهار داشت: در طرح تفصیلی جدید، کنسولها در معابر با عرض کمتر از سی متر حذف شده و ایجاد کنسول در پیاده روی کوچه‌های 8، 12، 14 متری نیز به منزله تخلف است که درصورت ارائه گزارش شهروندان از ساخت و ساز آنها ممانعت به عمل خواهد آمد.

چمران در پاسخ به مسائل مطرح در پروژه بوستان مادر نیز خاطر نشان کرد: اجازه بدهید پس از بررسی کمیسیون‌های تخصصی و حضور شهرداری این موضوع برای همیشه حل و فصل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقانی ، باغات ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.