قائم مقام وزیر خارجه کویت گفت: داعش، امنیت و ثبات منطقه را مورد تهدید قرار داده‌ و ایران و کویت و کشورهای منطقه باید با یکدیگر در جهت مقابله با این گروهک تروریستی تندرو تشریک مساعی کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "خالد سلیمان جارالله" در حاشیه دیدار با "علی‌اکبر ولایتی" در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران و در پاسخ به باشگاه خبرنگاران درباره توسعه روابط میان ایران و کویت اظهارداشت: با دیدگاهی که نسبت به روابط فی مابین دارم این دیدگاه حاکی از علاقه شدید به توسعه روابط میان ایران و کویت است.  
 
وی با اشاره به توسعه روابط تاریخی میان ایران و کویت گفت: در این دیدار بر سر اهمیت اجرایی شدن توافق‌هایی که در طول سفر وی به ایران صورت گرفته بود صحبت شد و گام‌های اجرایی شدن این توافق‌ها برداشته خواهد شد.  
 
وی افزود: همکاری‌های اقتصادی، تشکیل کمیسیون مشترک، دیدارهای بین‌المللی میان وزرای دو کشور در آینده برگزار خواهد شد.  
 
خالد سلیمان جارالله با ابراز خرسندی از انجام مذاکرات میان ایران و کویت به منظور توسعه روابط فی مابین خاطرنشان کرد: سفر ما زمانی به ایران صورت گرفت که منطقه با چالش‌ها و تحریم‌های متعددی روبروست و امیدواریم که ساز و کارهایی برای حل این چالش‌ها اندیشیده شود و در این دیدار در رابطه با مسائل منطقه مشکلات آن گفتگو و تبادل نظر کردیم که متوجه شدیم این دیدگاه‌ها بسیار به هم نزدیک است و قطعا می‌تواند به حل مشکلات منطقه کمک کند.  
 
قائم مقام وزیر خارجه کویت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه ساز و کار کشورهای منطقه برای مقابله با گروهک تروریستی داعش چیست، خاطرنشان کرد: در موضوع داعش و آنچه به اصطلاح دولت اسلامی عراق و شام نامیده می‌شود، خطرات و تهدیدهایی که برای منطقه دارد، گفتگو شد.  
 
وی با بیان اینکه داعش نه دولت است و نه اسلامی تاکید کرد: این گروه‌های تندرو امنیت و ثبات منطقه را مورد تهدید قرار داده‌اند و ایران و کویت و کشورهای منطقه باید با یکدیگر در جهت نابودی این گروهک تندرو تشریک مساعی کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قائم ، مقام ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار